Hlavní obsah

Praha zakáže vjezd kamiónům delším než 12 metrů

– Praha • Aktualizováno

Do Prahy nebudou smět kamióny delší než 12 metrů. Město jim zakáže vjezd kvůli vyřazení části pražského okruhu mezi D1 a D11 ze seznamu prioritních staveb, které by měly získat stanovisko k dopadům na životní prostředí (EIA) ve zrychleném řízení. Ve čtvrtek o tom informoval náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Článek

"Nerad bych, aby se debata o okruhu smrskla na zákaz, největší průšvih by byl, kdyby se nestavěl. Nicméně v současné době magistrát dopracovává seznam komunikací, kam nebudou smět kamióny vjíždět. Nechte nám osm devět dnů, než jej doděláme. Věcný záměr by měl jít do rady a následně připomínkového řízení," řekl Dolínek. Město bude posuzovat auta podle délky proto, že například při výstavbě domů firmy používají mixy s betonem.

"Ty jsou kratší než 12 metrů, ale jsou těžší než 12 tun, takový zásah do fungování města udělat nemůžeme," řekl Dolínek.

Do města by tak nemohly vjíždět kamióny s návěsem. Není ale jasné, jak velké omezení bude, jestli například bude vjezd zakázán i na městský okruh.

Pražský okruh
Pražský okruh má mít po dokončení délku 83 kilometrů. V současné době je hotovo 41,3 kilometru. Zmíněný úsek 511 měří 12,5 kilometru. Nyní je hotov třeba úsek od D1 k D5 a několik kilometrů na východě u Černého Mostu.

Praha reaguje na krok vlády, kdy byla část okruhu číslo 511 mezi D1 a Běchovicemi vyřazena ze seznamu 11 prioritních staveb, které by měly získat posouzení EIA ve zrychleném řízení – nově by stačilo rozhodnutí vlády a ministerstva životního prostředí. Stavbu má nahradit některý z projektů v rámci železniční sítě.

Podle ministra životního prostředí Richarda Brabce (ANO) stavba okruhu ještě nemá územní rozhodnutí a její schvalování bude ještě složité, očekává se vstup různých spolků do projednávání. Proto má být stavba vyřazena. [celá zpráva]

Zdržuje nás i ministerstvo, tvrdí Dolínek

Dolínek ale s postupem nesouhlasí, mohl by prý způsobit odklad stavby o další tři až čtyři roky. "Stavba 511 je klíčovou dopravní stavbou. Pro stavbu jsme udělali vše, co můžeme, máme ji ve všech potřebných dokumentech, dokonce Praha vyhrála i soud, kdy podala část starostů žalobu na trasu okruhu," řekl Dolínek. Podporu stavbě memorandem vyjádřilo 16 pražských i mimopražských starostů, k nim se přidala Praha 11. "Nechápu, proč není ministerstvo více proaktivní a nesnaží se nám pomoci," řekl.

Komplikace prý způsobuje navíc i samo ministerstvo. K vydání stanoviska EIA a územního rozhodnutí prý chybí jediné – dopis z ministerstva. "Jak město mohlo vydat územní rozhodnutí, když ministerstvo neposlalo tento dopis?" řekl Dolínek.

Foto: ti, Právo

Stav okružních komunikací v hlavním městě

Dolínek rovněž uvedl, že trpí obyvatelé například na Spořilově.

"Všechny dálnice státního i mezistátního významu vedou do Prahy a ten tlak je obrovský," řekl Marek Zděradička z Institutu plánování a rozvoje (IPR). Problém je, že okruh v současnosti není nijak ucelený. "Úsek 511 by vytvořil celek," dodal.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám