Pořad, který je podle českého ministerstva zahraničí jedním z nejoblíbenějších pořadů v historii čínské televize, nese v angličtině název Day Day Up a vysílá ho Hunan TV.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

„Tento pátek bude z pohledu čínského publika velmi výjimečný – nejnovější díl kultovního pořadu, jehož formát osciluje mezi velkolepou show ve stylu Ein Kessel Buntes prokládanou vtipnými rozhovory ve stylu Všechnopárty Karla Šípa totiž bude tentokrát zcela věnován České republice,“ chlubí se ministerstvo, které spolu s agenturou CzechTourism pořad zaštítilo.

Na obrazovkách se tak objevil například rozhovor s prezidentem Milošem Zemanem, který čínský štáb natáčel v zámku v Lánech.

„Jste jediná televizní společnost ze zahraničí, kterou přijímám na svém letním sídle v Lánech,” říká v úvodu český prezident. V úryvku rozhovoru s čínským redaktorem mluví o své ženě Ivaně.

Zeman je přitom za „pročínskou” politiku často kritizován. Velký rozruch vzbudila například jeho loňská návštěva Pekignu. Při té v čínské státní televizi CCTV prohlásil, že do země nepřijel nikoho poučovat o lidských právech, ale aby se naučil, jak stabilizovat společnost. [celá zpráva]

Zaorálek ve škodovce

Dalším z politiků, kterého čínští diváci viděli, byl ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (ČSSD). Ten se v show projížděl po Praze veteránem firmy Škoda. Objevily se i záběry z Karlových Varů.

„Je to pro nás obrovská příležitost, jak představit čínskému publiku krásy České republiky v tom nejširším slova smyslu, a tak zvýšit povědomí o naší zemi a inspirovat čínské turisty, aby se k nám přijeli podívat," uvedl ředitel zahraničního zastoupení ČR v Šanghaji František Reismüller.

Kromě politiků se v pořadu představily i české populární osobnosti, například bývalý fotbalista Pavel Nedvěd nebo Miss World Taťána Kuchařová.

„Jsem si jist, že milióny Číňanů budou po vysílání zvažovat nikoli, zda cestovat do České republiky, ale kdy. Český turistický průmysl tak bude sklízet plody české účasti v Day Day Up několik příštích let,“ komentoval generální konzul ČR v Šanghaji Richard Krpač.

Na celou show o ČR se můžete podívat zde.