„Nabízeli nám různé možnosti, jak tuto událost ozvláštnit. Vážím si všech nabídek, ale nechceme zprovoznění Blanky spojovat s ničím podobným, byl by to výsměch Pražanům," řekl Dolínek v narážce na možnosti zpestření otevíracího ceremoniálu, o nichž se v minulosti spekulovalo. Průjezdu vozu formule ani průletu miniletadlem se proto veřejnost nedočká.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Problematický tunel, který měl být podle původních předpokladů otevřen již v roce 2011, stál 37 miliard, včetně napojení na Strahovský tunel pak 43 miliard korun.

Doladit detaily a případné objízdné trasy

Technici nyní dokončují komplexní dopravní a bezpečnostní zkoušky.

„V uplynulých dnech jsme úspěšně absolvovali mimo jiné zkoušky s dýmovnicemi, které měly ukázat, jak funguje odvádění kouře z technických chodeb," řekl Dolínek.

Tunel Blanka

Tunel Blanka

FOTO: Mapy.cz

V příštím týdnu svolá magistrát pracovní skupinu, na které bude jednat se všemi dotčenými městskými částmi.

„Chceme zjistit, zda jsou jejich připomínky vypořádány a že už nemají žádné požadavky," uvedl. Město se pak sejde ještě se zástupci radnic od Prahy 1 až po Prahu 22. „Schůzka se uskuteční kvůli návazným dopravním opatřením a objízdným trasám v případě uzavření tunelu," řekl náměstek.

Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

FOTO: Jan Handrejch, Právo

„Na následném jednání s Technickou správou komunikací a městskou policií potvrdíme termín otevření a doladíme poslední detaily," doplnil. Podle informací ČTK se v týdnu před zprovozněním Blanky uskuteční v tunelu velké cvičení hasičů, záchranářů a policistů.

Jak se změní doprava v metropoli, není jasné

Šestikilometrový tunelový komplex, který je součástí městského okruhu, měl původně řidičům sloužit už v roce 2011. Vedení města ale otevření několikrát odsunulo.

Stavbu, jejíž základní kámen pokládal někdejší primátor Pavel Bém (ODS), od začátku provází řada problémů – od soudních pří, přes prodražování, až po propady půdy a výměny poškozené kabeláže.

Kritici z řad radnic, opozice i koaliční Strana zelených tvrdí, že Blanka dopravě ve městě neuleví. Poukazují na to, že neexistuje plán návazných dopravních opatření, zejména na výjezdech z tunelu. Městský okruh prozatím končí výjezdem z Blanky v Troji a jeho pokračování je v nedohlednu. Nikdo také přesně neví, co zprovoznění Blanky s dopravou v Praze udělá, magistrát podle dostupných informací nemá žádné odborné studie.