"Společnost O2 nás oslovila s tím, že požadované služby umí zajistit a má na systém Opencard opční práva. Proto s ní vedeme intenzivní jednání, ale není to jediná varianta," řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Jaké jiné možnosti město má, neuvedl.

Hlavní město před časem kvůli správě Opencard založilo společnost Operátor, do které vložilo 100 miliónů korun a jejíž provoz stojí měsíčně zhruba pět miliónů. Co bude s firmou dál, náměstek neřekl. Dosavadní majitel Opencard, firma EMS, která se s městem soudí, si za dluhy z minulosti nárokuje 654 miliónů korun.

Projekt hlavní město přišel na 1,75 miliardy korun a nikdy nebyl v plné podobě realizován.

Změny v DPP

Pražský dopravní podnik (DPP), který je městkou firmou, čeká reorganizace.

Město si od tohoto kroku slibuje stabilizaci ve správě jízdného. "Chceme celou záležitost řešit tak, aby vše fungovalo ve prospěch cestujících, bez jejich dalšího obtěžování nejrůznějším omezováním služeb, a aby už konečně mohli využívat slibované funkce a možnosti, například správu jízdného přes platební karty nebo mobilní aplikace," řekl Dolínek.