Trať z letiště by měla končit právě na Masarykově nádraží. Spojením tohoto nádraží s hlavním nádražím by správa železnic vyhověla požadavkům Evropské unie, která se na stavbě trati, dříve označované za rychlodráhu, má finančně podílet. Požaduje ale, aby vlaky z letiště končily na nádraží s mezinárodním provozem, což Masarykovo nádraží nesplňuje.

„Nadzemnímu řešení brání celá řada budov, reálné je tak pouze souběžně s magistrálou,” uvedl Ptačinský. O konkrétní podobě spojení zatím není definitivně rozhodnuto. Ve hře tak stále zůstává zahloubený pohyblivý chodník, nebo jen varianta pěšího podzemního průchodu. Vzdálenost obou nádraží je vzdušnou čarou pouhých 500 metrů, dodal Ptačinský.

Rekonstrukce na hlavním nádraží si vyžádá omezení vlaků PID.

Hlavní nádraží

FOTO: ROPID

Různá řešení na propojení obou nádraží se v minulosti objevovala během všech významných fází přípravy železničního spojení na pražské letiště. Podle správy železnic bude potřeba takovéto mnohdy futuristicky vyhlížející projekty mít v záloze pro případ, že by unie nevzala zpět zaústění dráhy z letiště do mezinárodně významného železničního uzlu jako podmínku pro spolufinancování trati na letiště.