Nabouraná souprava už byla naložena na provizorní podvozek, speciální nehodový vlak ji v nejbližší době odtáhne do depa v Bohumíně.

"Poté bude možné zapnout trakční vedení i nad druhou kolejí," podotkl Ptačinský s tím, že se tak stane ještě ve středu. Dvě volné koleje umožní jak zastavení vlaků ve stanici, tak jejich průjezd.

Nehoda se stala před osmou ráno na frekventované trati mezi Prahou a Ostravou. S největší pravděpodobností ji způsobil polský řidič kamiónu, který vjel na koleje v době, kdy už svítila červená světla. Vůz zůstal zavřený mezi závorami, nepokusil se je prorazit. Řidič nehodu přežil, následně ho zadržela policie.

Nehoda je nejvážnější tragédií na železnici v Česku za posledních zhruba sedm let. Zranění několika lidí jsou natolik vážná, že jsou stále v ohrožení života. Materiální škody dosahují téměř 160 miliónů korun, z toho 150 miliónů jsou na vlakové soupravě Pendolino. [celá zpráva]