Cílem strategie je dosáhnout v porovnání s rokem 2009 snížení počtu usmrcených na úroveň průměru států EU, tedy asi o 60 procent, a počtu těžce zraněných o 40 procent.

Počet těžce zraněných loni klesl o 20 osob na 2762 osob. Tím byl sice splněn strategický cíl stanovený pro rok 2014, ale došlo k výraznému zpomalení oproti předchozím letům, kdy průměrný roční pokles činil 188 osob.

Loni se snížil počet závažných následků u nehod chodců. K částečnému zlepšení došlo u závažných nehod cyklistů, nehod způsobených mladými řidiči motorových vozidel, nehod s účastí osob starších 65 let a nehod způsobených nepřiměřenou rychlostí.

Negativní je stav závažných následků nehod motocyklistů, nehod způsobených pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek a nehod způsobených agresivním způsobem jízdy, zejména nedáním přednosti.

Kromě humánní stránky zmařených životů a lidského utrpení má nehodovost na pozemních komunikacích i obrovské ekonomické dopady. Podle předběžných výpočtů došlo v roce 2014 v důsledku dopravních nehod na pozemních komunikacích k celospolečenským ztrátám v celkové výši přes 54 miliard korun, což je o 1,5 miliardy více, než před rokem.