Podle normy by se mělo platit i za registraci aut, která splňují normu EURO 3, tedy vozidla vyrobená před rokem 2000 až 2005. Resort životního prostředí chce takto přispět ke zlepšení kvality ovzduší.

Podle loňských statistik Sdružení automobilového průmyslu je vozidel starších deseti let v Česku více než tři milióny.

Měly by se také zvýšit poplatky pro zbylé normy. U normy EURO 1 z pěti na deset tisíc korun, u normy EURO 2 ze tří tisíc na pět tisíc korun a u normy EURO 3, která byla dosud bez poplatku, se nově navrhují tři tisíce korun.

Ministerstvo si chce v rámci novely došlápnout také na autovrakoviště, jejichž počet je v ČR ve srovnání s okolními státy vysoký. Provozovatelé nynějších by museli do jednoho roku od nabytí účinnosti zákona požádat o vydání nového povolení, avšak už za přísnějších podmínek.