Uzavře se úsek mezi 153. a 162. kilometrem a to od sobotních 21 do nedělních šesti hodin. Dělníci budou montovat nosník dálničního nadjezdu.

Objízdná trasa bude vedena po silnici II/390 směr Osová Bitýška, dále po silnici II/602 směrem na Velkou Bíteš a odtud po silnici I/37 směr k exitu na 162. kilometru, kde se řidiči vrátí zpět na dálnici.

Na plynulost dopravy bude po dobu uzavírky na D1 dohlížet pět policejních hlídek. "Policisté budou na začátku a na konci úseku i na objízdných trasách, aby byli schopni provoz regulovat, případně řídit, kdyby tam došlo k nějakým komplikacím," řekla policejní mluvčí Dana Čírtková. Připomněla, že v noci na neděli bývá na dálnici slabý provoz, i tak se na objízdné trase mohou místy tvořit kolony.

Ve směru do Prahy bude provoz bez omezení.

Místo tří nadjezdů budou jen dva

Stavba nového mostu nad dálnicí je součástí modernizace D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. U Bíteše byly kvůli rozšíření dálnice zbourány tři nadjezdy, obnoveny budou dva z nich. Na prvním, který překlenuje D1 na 156,5 kilometru poblíž vsi Jáchymov, už byly nosníky instalovány loni.

O víkendu budou dělníci pracovat na nadjezdu, který umožňuje přístup k pozemkům kolem dálnice. "K těmto polím soukromých vlastníků potřebujeme zachovat přístup," uvedl bítešský místostarosta Tomáš Kučera. Z noční uzavírky D1 obavy nemá. "Uzavírku jsme už absolvovali, když se mosty bouraly, proběhla bez problémů," řekl.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků. Opravy devítikilometrového úseku na Žďársku provádí sdružení tvořené firmami OHL ŽS a Apline Bau CZ. Po zimní přestávce byly letos stavební práce obnoveny 5. března.