Hlavní obsah

Ministr dopravy: Mostům na dálnici D1 hrozí zřícení

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Nový ministr dopravy Dan Ťok v Otázkách Václava Moravce uvedl, že mostům na D1 před Ostravou hrozí vážná destrukce. Společnosti Eurovia chce ministr poslat poslední dopis. Poté nechá stáhnout bankovní garance. V pořadu také uvedl, že Česko letos nemusí stihnout vyčerpat 10 miliard na dopravní stavby.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ministr dopravy Dan Ťok byl 4. ledna hostem diskuzního pořadu ČT Otázky Václava Moravce.

Článek

„Mostům hrozí vážná destrukce, pokud se něco neudělá, tak i zřícení. Pošleme poslední dopis Eurovii. Jestli do 14 dnů nedostaneme odpověď, stáhneme bankovní garance, které činí asi 350 tisíc. Garance se postupně snižovala až na tuto sumu,“ řekl v Otázkách Ťok.

Pokud se společnost nepřihlásí k zárukám, které dala, vypíše ministerstvo výběrové řízení na opravu mostů.

„Peníze pak budeme chtít od Eurovie, já ale doufám, že se společnost ozve,“ konstatoval ministr a doplnil: „Doufám, že opravy začnou v dubnu a zároveň, že opravy nebudou znamenat stavbu úplně nových mostů.“

Ministr dopravy v diskuzním pořadu rovněž varoval, že Česko nevyčerpá všechny peníze na dopravní stavby z EU.

„Hrozí, že letos budeme vracet 10 miliard z operačního programu 1. Mou prioritou je, aby operační program 2 byl dobře připravený. Chci ho naplánovat kontinuálně. Chci vyčerpat víc, ale říkat dneska, že se mi to povede, je neseriózní. Není prioritou využít vše, ale čerpat smysluplně,“ uvedl ministr.

Známky pro kamióny na rok 

Zaměřit se chce podle svých slov také na fungování BESIPU, který pod něj spadá. „Chci udělat jeho restart, aby pracoval lépe, chci komunikovat s policií a dalšími orgány. Neplánuji změnu vedení, s ředitelem jsme se dohodli na změnách. Do BESIPU je třeba dostat uznávané lidi, kteří rozumí této problematice,“ konstatoval nový ministr, který chce zvýšit rozpočet organizace.

Narážel tak především na fakt, že se po několika letech zvýšil počet mrtvých na českých silnicích. Oproti minulému roku stoupl na číslo 631, což je o 48 více než loni.

„Když někdo řekne, že jel Prahu-Brno za hodinu a něco, tak říkáme, že je to borec, ale to přeci nejde. Každý by měl vědět, že když udělá přestupek, bude potrestaný. Hrdina je ten, kdo jede tak, jak má,“ míní Ťok.

Ministr se chce rovněž zasadit o to, aby stavbaři na nejfrekventovanější dálnici D1 pracovali sedm dní v týdnu po celý den. Podle něj je nepřijatelné, aby úseky byly uzavřené a nikdo na nich nepracoval. „Není ve zvyku pracovat na směny, ale firmy by se to měly naučit,“ podotkl Ťok.

S dálnicemi souvisí rovněž výběr mýtného, které teď pro stát vybírá firma Kapsch, a to až do roku 2016. Ministerstvo ale dosud nevypsalo soutěž na výběrčího na další období. Podle Ťoka to lze za dva roky stihnout, pokud by se to ovšem nepodařilo, zavede ministerstvo pro kamióny na rok dálniční známky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám