Jeho souhlas udělený dceřiné firmě Sparty ACS Properties si vyžádal opoziční zastupitel Prahy 7 Ondřej Mirovský (SZ). Se stavbou nesouhlasí.

„Letná nejsou Letňany, neboť se jedná o poměrně klidnou rezidenční čtvrť, kam předimenzované komerční budovy nepatří,“ uvedl Mirovský s tím, že odmítá i případnou zástavbu Letenské pláně.

Pláň označil za urbanisticky hotový celek. Obchodní centrum má mít 15 tisíc čtverečních metrů prodejních ploch, územní plán tréninkové hřiště eviduje nikoli jako sportovní, ale jako tzv. ostatní plochu. Na ní IPR stavbu připustil s tím, že zakryje jednu z ramp tunelu Blanka, a to na křižovatce u Vorlíků.

Obchodní centrum má mít 15 tisíc čtverečních metrů prodejních ploch.

Obchodní centrum má mít 15 tisíc čtverečních metrů prodejních ploch.

FOTO: Vizualizace Pelčák a Partner Architekti

Překrytí nájezdu do tunelu je podle šéfa IPR Tomáše Ctibora „velice žádoucí a jednoznačně přínosné ve prospěch provozu a využitelnosti veřejného prostranství v okolí polyfunkčního domu“.

Ctiborovo tvrzení, že projekt dotváří městskou třídu či formuje chybějící městský charakter, Mirovský označil za velmi špatný vtip.

Mluvčí fotbalové Sparty Ondřej Kasík Právu řekl, že není jasné, zda se na hřišti bude moci ještě trénovat, až město Blanku v těsném sousedství spustí. „Ve chvíli, kdy tunel Blanka bude v plném provozu, budeme muset uvažovat, jak by měla probíhat sportovní příprava mužstva,“ uvedl Kasík. Sparťané ovšem mají k dispozici strahovský stadión.

Návrh obchodního centra na tréninkovém hřišti Sparty

Návrh obchodního centra na tréninkovém hřišti Sparty

FOTO: Vizualizace Pelčák a Partner Architekti

Klub se podle Kasíka zatím soustředí na úpravy současného stadiónu, na němž se má v příštím roce odehrát ME do 21 let. Obchodní centrum je ve výhledu a nejdříve by ho Sparta zařadila mezi investice v roce 2017. „Rozvoj areálu má své etapy,“ poznamenal Kasík.

IPR naopak nesouhlasil s jiným komerčním projektem, proti němuž se bouří lidé v Bubenči. Jedná se o Letná Office Park, rozsáhlý administrativní komplex, který by sahal od Vorlíků až ke Špejcharu, a to na místě dnešních vil. Grémium IPR „z důvodu těsné blízkosti městského jádra“ doporučilo podrobnější projednání.

„Případná realizace obou záměrů by přivedla na Letnou denně tisíce nových aut a zcela by se tak vytratil plánovaný efekt tunelů Blanka,“ dodal Mirovský.