Kopřiva, jehož Žák v srpnu krátce po svém jmenování do čela resortu propustil, následně adresoval Žákovi dva otevřené dopisy, přičemž druhý z nich obsahuje i kopie dokumentů, z nichž vyplývá, že Žák v srpnu 2010 na základě plné moci z března téhož roku žádal jménem slovenské společnosti Wagon Service, s. r. o. u Drážního úřadu o Osvědčení dopravce.

Kopřiva má za to, že se Žák mohl dostat do střetu zájmů, což zaměstnancům správních orgánů, mezi něž Drážní inspekce patří, výslovně zapovídá zákoník práce.

Nesmysl, tvrdí ministr

Ministr takovouto interpretaci odmítl a dodal, že se „ve svých bývalých působištích a v uváděném případě nikdy nedostal do konfliktu zájmů“. „Ke skutečné spolupráci nikdy nedošlo, a kdyby k ní bývalo došlo, nemohla být konfliktem zájmu,“ tvrdí dnes Žák.

Podle svých slov se „nemohl nijak podílet na jakýchkoliv exekutivních aktech vůči provozovatelům drážní dopravy vyjma obecné povinnosti upozornit na případné ohrožení bezpečnosti provozu na dráhách“.