Na lince mezi oběma městy je plánovaný provoz osmi párů spěšných vlaků. Zastavovat budou také v Praze-Bubenči, Řeži a Libčicích nad Vltavou. Cesta trvá necelou půlhodinu.

Jízdenky jsou k dostání přímo u palubního personálu. Startovní cena prezentačního spoje je 34 korun za plnou jízdenku bez jakékoliv slevy. Jako hlavní přednosti soupravy společnost uvádí tichou, pohodlnou i klidnou jízdu a moderní atraktivní interiér. Občerstvení a možnost připojení k internetu jsou samozřejmostí.

Tomu, kdo má Opencard, dopravce nabízí 25procentní slevu. Základní jízdenka u Českých drah vyjde na stejné trase na 44 korun.

23. září zahájila společnost Arriva zkušební provoz na trase Praha-Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou.

23. září zahájila společnost Arriva zkušební provoz na trase Praha-Masarykovo nádraží – Kralupy nad Vltavou.

FOTO: Roman Vondrouš, ČTK

Velké množství pravidelných cestujících ale využívá slev vyplývajících z platnosti časových jízdenek na městskou dopravu ve vlacích ČD na území Prahy. S pražskou Opencard vyjde základní jízdné bez dalších slev na 32 korun.

To, že cestující nemohou plně využít jízdní doklady z Pražské integrované dopravy, si společnost uvědomuje.

„Jsme si toho vědomi, nicméně procesní záležitosti zařazení do PID to zatím neumožnily i přes intenzivní jednání. My máme zájem rozvíjet a zlepšovat systém veřejné dopravy ve středních Čechách i v Praze. Pokud nemáme smlouvu s krajem, že bychom někde zajišťovali dopravu ve veřejném závazku, tak potom si musíme nacházet takové tratě, kde je ještě volná kapacita,“ řekl Novinkám ředitel české divize Arrivy Jaroslav Richter.

Vlaková souprava je modernizovanou motorovou jednotkou, která byla zakoupena v Německu. K dispozici jich je ještě dalších 9.