V obou směrech vede v úseku D1 objížďka mezi exitem 90 Humpolec po exit 112 Jihlava po silnicích první třídy I/38 a I/34 přes Havlíčkův Brod.

Dělníci v prvních hodinách od uzavření stačili pod mostem demontovat svodidla. Optické kabely, které vedou středem dálnice, zabezpečili panely. Ze zdevastovaného mostu, který byl postaven před třemi desítkami let, odřezali proděravělé zábradlí. Obří bagr nahrnul pod most tuny písku, který přes den do uzavřeného pruhu navezlo několik kamionů s přívěsy. Do písku pak bude most v dalších hodinách stržen.

"Do rozebírání mostu se pustí čtyři demoliční bagry vybavené hydraulickými nůžkami s dosahem až 28 metrů a hydraulickými kladivy. Nejdříve budou přestřižena ocelová lana, která jsou v konstrukci mostu, pak pádu mostu pomohou demoliční kladiva. Železobetonová konstrukce bude rozdrcena, nakladači naložena do aut a odvezena," řekl večer vedoucí jihlavského provozu společnosti SETRA Pavel Kaspar. Nad ránem přijde na řadu úklid vozovky.

Provoz byl slabší po celý den

Policie má v terénu nasazeno šest policejních hlídek. Tři mají pevná stanoviště, tři monitorují situaci na objízdných trasách.

V běžném provozu úsekem D1 U Větrného Jeníkova projede až 8000 aut. Ty policie odkloní na silnice první třídy. Už během dne, byl ale provoz mnohem slabší. Řidiči nejspíše své cesty odložili. Objízdné trasy jsou značené, řidiče na změny upozorňují také informační tabule.

Dálniční nadjezd na 107. kilometru bude kompletně přestavěn. Jezdit by se po něm mělo začít zároveň s koncem oprav celého úseku Větrný Jeníkov - Jihlava, který je naplánován na příští léto.