Článek
Změny se dočkají tramvaje i autobusy. Zatímco tramvajová síť se bude opírat o pět páteřních linek (3, 9, 11, 17, 22) , jejichž interval bude ve špičce čtyři minuty, synonymem pro silniční dopravu se stane 38 linek metrobusů. Rovněž ty budou mít kratší intervaly, ve špičce nejčastěji šest až osm minut, a budou na ně nasazovány nejčastěji velkokapacitní kloubové autobusy.
Metrobusy poznají lidé i tak, že na zastávce bude číslo metrobusu fialovou barvou a bude v rámečku. V rámečku bude číslo uvedeno i na samotném autobusu a klíčové slovo metrobus se objeví rovněž v jízdním řádu. Podobně budou zvýrazněny u páteřní linky tramvají.
Ty doplní dalších osm linek, které budou jezdit v tzv. páteřních svazcích. Dvě linky vždy pojedou část trasy stejně a rozdělí se teprve na jejím konci. Půjde o linky 1 a 25, 5 a 26, 10 a 16 respektive 12 a 20).
Informace o změnách pražské dopravy (soubory ve formátu PDF) | |
---|---|
Celková mapa s novým vedením všech linek autobusů i tramvají | |
Schéma sítě tramvajové dopravy | |
Schéma sítě metrobusů |
K plynulosti dopravy na silnici mají vedle těchto prioritních linek přispět i nové vyhrazené pruhy a semafory s preferencí MHD.
Změny vedení autobusových linek v jednotlivých oblastech (soubory ve formátu PDF) |
---|
Kbely a Satalice |
Praha 4 a Praha 12 (metrobusy) |
Spořilov |
Zahradní město |
Spořilov, Jižní město a Petrovice (metrobusy) |
Strahov a okolí |
Barrandov a Slivenec |
K podobně rozsáhlým změnám město přistoupilo naposledy v roce 1985, kdy byla zprovozněna trasa B pražského metra.
Další informace o změnách |
---|
Informační linka DPP 296 191 817 |
Stránky společnosti Ropid |