Změny se dočkají tramvaje i autobusy. Zatímco tramvajová síť se bude opírat o pět páteřních linek (3, 9, 11, 17, 22) , jejichž interval bude ve špičce čtyři minuty, synonymem pro silniční dopravu se stane 38 linek metrobusů. Rovněž ty budou mít kratší intervaly, ve špičce nejčastěji šest až osm minut, a budou na ně nasazovány nejčastěji velkokapacitní kloubové autobusy.

Ukázka jízdního řádu metrobusové linky 197

Ukázka jízdního řádu metrobusové linky 197

FOTO: DPP

Metrobusy poznají lidé i tak, že na zastávce bude číslo metrobusu fialovou barvou a bude v rámečku. V rámečku bude číslo uvedeno i na samotném autobusu a klíčové slovo metrobus se objeví rovněž v jízdním řádu. Podobně budou zvýrazněny u páteřní linky tramvají.

Ty doplní dalších osm linek, které budou jezdit v tzv. páteřních svazcích. Dvě linky vždy pojedou část trasy stejně a rozdělí se teprve na jejím konci. Půjde o linky 1 a 25, 5 a 26, 10 a 16 respektive 12 a 20).

Informace o změnách pražské dopravy (soubory ve formátu PDF)
Celková mapa s novým vedením všech linek autobusů i tramvají
Schéma sítě tramvajové dopravy
Schéma sítě metrobusů

K plynulosti dopravy na silnici mají vedle těchto prioritních linek přispět i nové vyhrazené pruhy a semafory s preferencí MHD.

Změny vedení autobusových linek v jednotlivých oblastech (soubory ve formátu PDF)
Kbely a Satalice
Praha 4 a Praha 12 (metrobusy)
Spořilov
Zahradní město
Spořilov, Jižní město a Petrovice (metrobusy)
Strahov a okolí
Barrandov a Slivenec

K podobně rozsáhlým změnám město přistoupilo naposledy v roce 1985, kdy byla zprovozněna trasa B pražského metra.

Další informace o změnách
Informační linka DPP 296 191 817
Stránky společnosti Ropid