Most spojuje centrum města s místní částí Skřečoň a příští rok v červnu se má spojit s dálničním přivaděčem, který napojí dálnici D1 na tuto část Karvinska.

Obyvatelé bohumínské místní části Skřečoň jásají, ředitelství silnic a dálnic dokončilo téměř po dvou letech stavbu nového mostu přes železnici.

FOTO: Pavel Karban, Právo

„V každém případě jsme rádi, že se most dokončil, ale pro nás je důležitější to, že se zatím pokračuje na stavbě přivaděče k dálnici, protože ten bude znamenat definitivní odklon nákladní dopravy z centra města. A zatím to vypadá nadějně, neboť podle posíleného rozpočtu by se stavba dokončit měla,“ řekl bohumínský starosta Petr Vícha (ČSSD).

Těší ho, že zprovozněním mostu skončí ve městě časté dopravní kolapsy, které vznikaly proto, že řidiči jedoucí od Karviné, Dětmarovic či Dolní Lutyně museli používat časté objížďky.

Skřečoňský most je jedním ze tří bohumínských mostů, které převádějí dopravu přes železnici. Most je 100 metrů dlouhý a 650 tun těžký, má zavěšenou konstrukci a skládá se ze čtyř pylonů a 56 ocelových prutů. Stavba mostu včetně dálničního přivaděče má stát 870 miliónů korun.