Kamióny na frekventovanou Jižní spojku nesmí od loňského zprovoznění jižní části Pražského okruhu. Při cestě směrem k hradecké dálnici ale z okruhu sjíždějí právě přes Spořilov. To se nelíbí místní obyvatelům, podle nichž kamiónová doprava zhoršila v místě životní prostředí.

"Toto opatření rozděluje zátěž mezi Pražany. Žádné lepší v tuto chvíli na stole není," uvedl primátor Bohuslav Svoboda (ODS).  Jako jediné adekvátní řešení magistrát vidí dostavbu okruhu z D1 do Běchovic. S tím souhlasí i dopravci, kteří jinak tuto změnu vítají.

Praha 4 chce další opatření

Řidiči kamiónů budou nově v nočních hodinách ve směru od Štěrboholské radiály pokračovat po Jižní spojce přes Barrandovský most. Za ním ale budou muset sjet na Strakonickou ulici a u Zbraslavi budou najíždět na Pražský okruh.

Praha 4 předpokládá, že přesunem kamiónů v nočních hodinách řešení špatné dopravní situace neskončí, podle radnice by měla následovat další opatření.

S přesunem kamiónů nesouhlasí opozice v Praze 4, prý to poškodí obyvatele Krče, Braníku, Chuchle a Lahovic. Opoziční politici iniciovali i vznik petice. Navrhují, aby místo návratu kamiónů na Jižní spojku byla Spořilovská ulice překryta tubusem z polykarbonátu.

Kamiony Jižní spojku rozbijí a ráno způsobí zácpy

Opatření kritizuje i bývalý náměstek primátora a nyní náměstek ministra obrany Rudolf Blažek (ODS), který loni odstranění kamionů z Jižní spojky podporoval. "Jižní spojka bude častěji rozbitá a Praha ji bude muset z vlastního rozpočtu opravovat," řekl Blažek.

Podle něj je pravděpodobné, že kamióny si načasují cestu přes Prahu právě do nočních hodin, aby ušetřily na mýtném, které se platí na Pražském okruhu. Podle Blažka se tak může stát, že kamiony spojku zacpou až do ranních hodin.