Na výstavbu tohoto úseku metra budou použity dva štíty, které už dříve dostaly jméno Tonda a Adélka. Jména jim vybrali pacienti z kliniky dětské chirurgie motolské nemocnice. Délka jednoho štítu přesahuje 100 metrů, váha je zhruba 900 tun a průměr čelního štítu činí šest metrů.

Pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS) křtí stroj na ražbu pražského metra.

Pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS) křtí stroj na ražbu pražského metra.

FOTO: Petr Janiš, Právo

Štíty narušují horninu pomocí rotující hlavy. Vyrubaná hornina poté putuje do odtěžovací komory, odkud se přesouvá na pásy. Vytěžený tunel je ihned zajištěn železobetonovým ostěním, takže nevzniká žádný volný prostor.

Plán pražského metra

Plán pražského metra

FOTO: ČTK

I v komplikovaném podloží vyrazí štít až 360 metrů měsíčně. Celkově pak oba stroje vyrazí jednokolejné tunely v délce 8,1 kilometru.

Stroj na ražbu tunelu pražského metra

Stroj na ražbu tunelu pražského metra

FOTO: Petr Janiš, Právo

Nový úsek pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Motol bude měřit 6,134 kilometru a bude dokončen v roce 2014. Jeho součástí budou čtyři nové stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Stavitelem je sdružení firem Metrostav a Hochtief.