"V pondělí naši právníci s využitím všech nástrojů zvýší tlak na společnost Skanska, která s námi nechce moc kooperovat. Deset opravovaných úseků vybavuji cedulí, že je musí Ředitelství silnic a dálnic opravit a že to stavěla Skanska," uvedl ministr. Dodal, že Skanska je přitom i do budoucna díky smlouvám nadále největším dodavatelem.

Mezi závadami jmenoval ministr zvlnění na části dálnice D11, závažné vady na D47, sesuv půdy na svahu u D47 u Bílovce, nekvalitní most na městském okruhu v Brně nebo nekvalitní svodidla na některých úsecích dálnic. Celkem se má jednat o deset úseků. Svodidlům podle MD chybí povinný atest. Skanska chybu již dříve odmítla s tím, že je schopna certifikáty doložit každý metr svodidel.

Tři nej

Ministr zároveň upozornil na odstranění závady na svodidlech firmou Eurovia na úsecích R55 na Zlínsku, kde bude od pondělka opět zvýšena povolená rychlost ze 100 na původních 130 km/h.

Bárta v pořadu také poznamenal, že Skanska má u ministerstva dopravy tři nej. "Je to největší dodavatel, který nám zároveň nabídl nejmenší slevy, a má největší reklamace," uvedl ministr.

Ministerstvo dopravy provádí průběžně kontrolu svodidel na všech dálnicích a silnicích první třídy dokončených v roce 2010, podotkl ministr.

Bárta ironicky nastínil své vysvětlení, jak mohlo dojít k tomu, že svodidla jejich kontroloři shledali jako nevyhovující v rozporu s tvrzením firmy: „Někdo v noci přijel s jeřábem, vzal ta originální svodidla, dal tam plagiáty a s originály ujel.“