„Jedním ze základních principů je efektivní a široká komunikace. Policie musí zajistit komunikaci s veřejností, s komunitami v jednotlivých oblastech, bude zjišťovat, jaké mají lidé problémy v dané oblasti,“ řekl na tiskové konferenci Lessy.

Kvůli tomu je podle něj třeba změnit systém hodnocení, každý manažer bude hodnocen podle toho, jak zlepšuje podmínky pro práci policie. „Žádné suché čárkové systémy, objasněnost a podobně,“ poznamenal Lessy.

Čárkovým systémem se rozumí model, podle nějž je policista odměněn na základě objasněné trestné činnosti. Problém je podle odborníků v tom, že policisté kvůli tomu nechtěli přijímat případy, o nichž věděli, že je nemohou vyřešit. Stávalo se tak, že policisté odmítali ty, co přišli nahlásit krádež peněženky.

Lessy k tomu řekl, že bude motivovat policisty k tomu, aby přijímali veškerá hlášení o protiprávní činnosti, i když bude předem jasné, že se mnohdy nepodaří dopadnout pachatele. Díky záznamům budou podle šéfa policie schopni policisté analyzovat problémy a zločinu předcházet.

Lessy proto bude razit princip otevřené komunikace s veřejností, aby tak zvýšil důvěryhodnost policie a pocit bezpečí lidí v jednotlivých lokalitách.