Hlavní obsah

České dráhy dostaly od stavebníků tučné odškodnění za neštěstí ve Studénce

Právo, Aleš Honus

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

České dráhy přistoupily na mimosoudní vyrovnání se společností Eurovia, která je nástupnickou organizací firmy ODS-Dopravní stavby Ostrava. Ta byla odpovědná za rekonstrukci mostu, který se v roce 2008 zřítil před mezinárodní rychlík a způsobil jednu z největších dopravních tragédií posledních let.

Foto: Pavel Karban, Právo

Odklízení poškozených vagónů.

Článek

Firma nyní dráhám zaplatila částku, která zatím nebyla zveřejněna. Znamená to, že České dráhy už nebudou po Eurovii žádné peníze v souvislosti s nehodou vymáhat.

Informaci potvrdila Právu mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. „Je pravda, že došlo k mimosoudnímu vyrovnání se společností Eurovia. Částku ale nebudeme zveřejňovat s ohledem na to, že vedeme soudní spory s dalšími subjekty, které mohou mít za nehodu odpovědnost. Pouze s jedním z nich proběhlo toto mimosoudní vyrovnání,“ řekla mluvčí.

Odmítla odpovědět také na dotaz, zda částka odpovídá výši škody, kterou České dráhy při nehodě utrpěly, a zda pokryje také odškodné, které České dráhy po  nehodě vyplatily pozůstalým po obětech, respektive zraněným cestujícím. „Na to vám nebudu odpovídat,“ řekla.

Firma: odškodnění neberte jako přiznání viny

Informaci potvrdila také mluvčí firmy Eurovia. „Mohu potvrdit, že došlo k dohodě mezi pojišťovnami, které zastupují České dráhy a společnost EUROVIA CS. Ta je nástupnickou organizaci firmy ODS-Dopravní stavby Ostrava. Tato dohoda řeší úhradu škod, které v srpnu 2008 vznikly. Zcela jistě toto nelze interpretovat jako přiznání viny v právním smyslu. O míře zavinění může rozhodnout pouze soud,“ řekla mluvčí firmy Iveta Štočková.

Jedno z největších železničních neštěstí v českých dějinách se stalo 8. srpna 2008 na hlavním železničním koridoru mezi Ostravou a Olomoucí. Na koleje ve Studénce spadl rekonstruovaný silniční most, do kterého hned poté narazil mezinárodní rychlík. Osm lidí při nehodě zemřelo, dalších 95 jich bylo zraněno. Škoda přesáhla 177 miliónů.

Kvůli obecnému ohrožení je obžalováno celkem deset lidí převážně z firem, které byly za rekonstrukci silničního mostu odpovědné. Některým z nich hrozí až desetileté vězení.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám