Kontaktoval jste vy nebo exvelvyslanec Cabaniss americké úřady poté, co měl tehdejší náměstek Barták údajně požádat o úplatek? Pokud ano, kdy se tak stalo?

Ano, nebudeme však sdělovat žádné další podrobnosti o tom, jaké informace byly poskytnuty kterým orgánům, ať americkým nebo českým. Přejeme si, aby celá záležitost byla vyšetřena řádně a těmi institucemi, které jsou k tomu určeny.

Proč jste se s panem Cabanissem rozhodli předstoupit před veřejnost až nyní? Bylo třeba čekat téměř tři roky?

Nikdo z představitelů Tatry neměl v té době dostatečnou důvěru v české úřady, protože jsme si nebyli jisti, kdo všechno ze státního aparátu je do korupčního schématu zapojen. Neměli jsme žádnou jistotu, že by se cokoli vyšetřilo, naopak jsme si byli téměř jisti, že jediným výsledkem by byla odveta v podobě dalších potíží, které by Tatře působili státní úředníci.

Informace, které se objevily v minulých dnech v médiích, naše tehdejší obavy potvrzují. Dnes se zdá, že se situace naprosto změnila a že nyní existuje zjevná snaha korupční jednání důsledně vyšetřit.

Petr Ptáček ze společnosti Praga-Export vás a pana Cabanisse obvinil, že jste lháři a že kryjete vlastní nekalé jednání v souvislosti s provizní smlouvou s panem Stoškem. Co si o tom myslíte?

Pan Ptáček sám nejlépe ví, kolik času a úsilí on osobně v minulosti věnoval na to, aby Tatře způsobil potíže jako odplatu za vyloučení Pragy ze zakázky na vozy ATS. Nebyla to Tatra, kdo vydíral Pragu, nejsem si však jist, jestli totéž může říci i pan Ptáček. Jediným „zločinem“, kterého jsme se vůči němu dopustili, bylo přitom to, že jsme odmítli kupovat nápravy, o jejichž kvalitě jsme nebyli stoprocentně přesvědčeni.