Hlavní obsah

"Přemluv bábu" oslovilo zelené, přišli s vlastní verzí s Liškou a Šiklovou

Novinky, jas

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Svérázný klip, s nímž se do předvolebního boje zapojili Marta Issová s Jiřím Mádlem rozčeřil sterilní prostředí kampaní diktovaných stranickými sekretariáty. Nápadu se bryskně chopili zelení a přes víkend natočili svou vlastní předvolební cover verzi s Ondřejem Liškou a Jiřinou Šiklovou.

Článek

Opus nazvaný s odkazem na knihu Cormaca McCarthyho Tahle země není pro starý? natočili pro zelené studenti FAMU. Jeho aktéry jsou předseda Liška a socioložka Jiřina Šiklová, která za zelené kandiduje v Královehradeckém kraji.

Šiklová mimo jiné nabádá "báby a dědky", aby vnoučata podarovali svíčkovou či štrůdlem, pouze pokud budou volit zelené a stěžuje si, že mladí nemají smysl pro humor.

Zatímco dvojice mladých herců vyzývá své vrstevníky, aby rozmluvili rodičům a prarodičům případnou volbu levice, zelení se snaží ukázat jako nezkorumpovaný ostrůvek mezi pravicí i levicí.

Liška připustil, že nápad natočit reakci na Issovou a Mádla dostal on sám a nezávisle na něm i další lidé od zelených. Jiřinu Šiklovou prý přemlouvat nemusel, a tak vznikl klip odmítající stereotypní dělení na mladé a staré i správnost používání pravé či levé ruky pro určité úkony.

Prarodiče se nejspíš přesvědčit nenechají

Analytik společnosti STEM Stanislav Hampl připustil, že kampaň Issové a Mádla, která vzbudila u mnohých nevoli, teoreticky může některé mladé lidi zaktivizovat, aby šli k volbám. “Moc bych ale nevěřil, že se jim přemlouvání podaří,“ dodal Hampl s tím, že starší lidé mají přece jen vyhraněné názory.

Analytik společnosti STEM Stanislav Hampl připustil, že kampaň Issové a Mádla, která vzbudila u mnohých nevoli, teoreticky může některé mladé lidi zaktivizovat, aby šli k volbám. “Moc bych ale nevěřil, že se jim přemlouvání podaří,“ dodal Hampl s tím, že starší lidé mají přece jen vyhraněné názory.

Analytik společnosti STEM Stanislav Hampl připustil, že kampaň Issové a Mádla, která vzbudila u mnohých nevoli, teoreticky může některé mladé lidi zaktivizovat, aby šli k volbám. “Moc bych ale nevěřil, že se jim přemlouvání podaří,“ dodal Hampl s tím, že starší lidé mají přece jen vyhraněné názory. Hampl také uvedl, že volební účast mladých je obecně nižší než u zbytku populace, podobný trend společnost zaznamenává i nyní.

Analytik společnosti STEM Stanislav Hampl připustil, že kampaň Issové a Mádla, která vzbudila u mnohých nevoli, teoreticky může některé mladé lidi zaktivizovat, aby šli k volbám. “Moc bych ale nevěřil, že se jim přemlouvání podaří,“ dodal Hampl s tím, že starší lidé mají přece jen vyhraněné názory. Hampl také uvedl, že volební účast mladých je obecně nižší než u zbytku populace, podobný trend společnost zaznamenává i nyní.

Analytik společnosti STEM Stanislav Hampl připustil, že kampaň Issové a Mádla, která vzbudila u mnohých nevoli, teoreticky může některé mladé lidi zaktivizovat, aby šli k volbám. “Moc bych ale nevěřil, že se jim přemlouvání podaří,“ dodal Hampl s tím, že starší lidé mají přece jen vyhraněné názory. Hampl také uvedl, že volební účast mladých je obecně nižší než u zbytku populace, podobný trend společnost zaznamenává i nyní. Politici z levé části politického spektra se vůči klipu vymezili vesměs negativně s tím, že jde o umělou snahu stavět bariéry mezi generacemi. [celá zpráva]

Analytik společnosti STEM Stanislav Hampl připustil, že kampaň Issové a Mádla, která vzbudila u mnohých nevoli, teoreticky může některé mladé lidi zaktivizovat, aby šli k volbám. “Moc bych ale nevěřil, že se jim přemlouvání podaří,“ dodal Hampl s tím, že starší lidé mají přece jen vyhraněné názory. Hampl také uvedl, že volební účast mladých je obecně nižší než u zbytku populace, podobný trend společnost zaznamenává i nyní. Politici z levé části politického spektra se vůči klipu vymezili vesměs negativně s tím, že jde o umělou snahu stavět bariéry mezi generacemi. [celá zpráva]

Na Facebooku jako reakce na klip vznikla skupina nazvaná "Přemluv Mádla a Issovou", jejíž sympatizanti se klipem neztotožňují a považují jej v lepším případě za nepodařenou recesi. Také ve zdejší diskusi zaznívají názory, že video rozděluje společnost na mladé a staré, z nichž navíc dělá nemyslící individua.

Zatímco Mádl s Issovou získali na Facebooku do pondělního poledne necelých 14 tisíc příznivců, oponentní skupina měla šest tisíc členů.

Vražedné tempo v revíru Kaufland

Vedle toho existují na sociálních sítích i skupiny jako „Jejich revírem je Kaufland, jejich tempo je vražedné - DŮCHODCI!“ K této skupině se připojilo přes 235 tisíc lidí, přičemž jak název napovídá, nejedná se o stránku gerontofilů.

Nutno podotknout, že zdaleka ne všichni diskutující se vůči důchodcům vymezují a někteří pokorně přiznávají, že i je stáří dostihne.

Anketa

Budete přemlouvat své rodiče nebo prarodiče, aby volili pravici?
Ano
40,6 %
Ne
59,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 24721 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám