Na dálnicích by se měly pohybovat i vozy, případně motocykly, jejichž osádky mají být vybrány a vyškoleny pro poskytování první pomoci a rychlé ošetřování případných zranění. Tento projekt je v Evropě ojedinělý.

Členové posádek budou podle Pařízka také umět poskytnout základní psychologickou pomoc účastníkům dopravních nehod, zabezpečit dostatečnou viditelnost vozidla při poruše nebo pomoci při defektu.

Při startu vysílání by mělo vyjet celkem šest vozů, přičemž dva budou vybaveny pro přímé vstupy do vysílání. Motocykly zřejmě vyjedou později, neboť není snadné získat dobré řidiče.

Z Rozvadova až do Olomouce

Rádio Dálnice si budou moci naladit řidiči v sedmi krajích. Zpočátku bude pokrývat trasu z Rozvadova přes Prahu do Olomouce, tedy dálnice D5 a D1, a některé kratší úseky a přivaděče v celkové délce přes 500 kilometrů.

Rádio nabídne vícejazyčné dopravní zpravodajství, stručné všeobecné zprávy a tematické pořady zaměřené na motoristy. Hrát bude lehčí rock, pop a country od 60. let minulého století po současnost.

Právě rozhlasový přijímač je podle průzkumu Ústředního automotoklubu nejefektivnějším zdrojem informací pro motoristy na cestách. Naopak nejméně motoristé využívají informace ze světelných tabulí.

Licenci dostalo dálniční rádio již na konci roku 2008 a loni na podzim mohlo síť kolem dálnice doplnit dalšími 23 dokrývacími kmitočty.