Fond dopravní infrastruktury v tuzemsku financuje dopravní stavby a potýká se s nedostatkem financí.Ten může způsobit, že řada plánovaných či rozestavěných staveb bude odložena. Vláda si tento problém uvědomuje, nechce však další navýšení deficitu rozpočtu. Ten by neměl překročit 170 miliard, respektive procent HDP. Řešením dle Janoty může být zmrazení mandatorních výdajů.

Premiér Fischer také řekl, že nynější rozsah mandatorních výdajů je z dlouhodobého hlediska zcela neudržitelný. Dodal však, že jejich krácení není úkolem pro jeho vládu, ale pro kabinet opírající se o mandát voličů.

"Jsem připraven pro řešení, které sníží legislativně i věcně mandatorní výdaje," upozornil Janota. V úvahu podle něj nepřipadá krácení mandatorních výdajů bez krytí zákony. "Pokud nedojde k revizi výdajů, bude čím dál komplikovanější i v dalších letech sestavovat rozpočet," dodal.

Janota za jedno z opatření, které by mohlo výrazněji pomoci udržet stávající výši mandatorních výdajů označil zachování výše platby za státní pojištěnce. Ta by se měla od nového roku výrazněji zvýšit, přičemž ministr odhadl dopad na státní rozpočet na deset miliard korun.