Pod petici na zachování historicky cenného objektu se na internetu podepsalo téměř 15 tisíc lidí. Vzniklo také občanské sdružení. Odpůrcům bourání se podařilo získat pro podporu své myšlenky i známé osobnosti jako dokumentaristku Olgu Sommerovou nebo děkana Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze Pavla Kováře.

Modernizace železniční trati včetně vybudování nového nádraží měla stát 2,4 miliardy korun a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce příští rok usilovat až o padesátiprocentní evropskou dotaci. SŽDC je schopná změnit již připravený projekt tak, aby se bourat nemuselo. "S jistými podmínkami následného provozu je možné zachovat plnou koridorovou rychlost i při zachování stávající výpravní budovy," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Co bude dál, je otázka

České dráhy (ČD) považují zavržení plánu na demolici za definitivní. "Budova každopádně zůstane stát. Řešíme ale, co s budovou dál. Podle projektu by byla odříznutá v kolejišti, nevedla by k němu žádná přístupová cesta. Nemáme pro ni využití a je také otázka, jak její provoz financovat," řekl mluvčí ČD Ondřej Kubala s tím, že "vdechnout život" musí starému nádraží ti, kteří ji chtějí zachovat.

Iniciátor petice a zakladatel sdružení Martin Kadrman uvedl, že do dvou týdnů se sejdou u kulatého stolu zástupci drah, SŽDC, orlickoústecké radnice, ministerstev kultury a dopravy a Pardubického kraje, aby nalezli společné řešení. Konkrétní využití zatím iniciativa nehledala, neboť čekala na výsledek jednání o demolici, obecně by Kadrman považoval za možné, aby v budově bylo umístěno například železniční muzeum, noclehárna nebo informační centrum Podorlicka. "Přístup by se dal vyřešit podchodem z nového nádraží," řekl ČTK Kadrman.

Klasicistní nádraží vzniklo podle návrhu architekta Rudolfa Freye. Budova na půdorysu H s kamennými římsami je postavená z režného zdiva, horní podlaží jsou z méně obvyklého hrázděného zdiva. Podle Kubaly nyní ministerstvo kultury zvažuje prohlášení objektu kulturní památkou.