Článek
„Naším úkolem je nyní sehnat dostatek financí,“ potvrdil Bendl s tím, že 20. dubna předloží vládě materiál, který říká, že ministerstvo potřebuje posílit svůj rozpočet o zhruba 8,4 miliardy korun. „Abychom nemuseli brzdit klíčové stavby. Těmi jsou dálnice D47 a pražský okruh. Ty nesmí být zpožděny,“ upozornil ministr v demisi.
Hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas (ČSSD) navrhl, aby se dostavba dálnice financovala prostřednictvím státních obligací. „Nyní k tomu situace dozrála,“ prohlásil. Podle Bendla vznikla díra v rozpočtu ministerstva dopravy i Státního fondu dopravní infrastruktury proto, že peníze šly do jiných kapitol státního rozpočtu.
FOTO: Ondřej Lazar Krynek, Mapy.cz
Chybí 7,7 miliardy
„Klesl i výběr mýtného, neboť se kvůli krizi snížila přeprava zboží po silnicích,“ vysvětlil. Ministr ale odmítl myšlenku, že se mu peníze na dostavbu autostrády, která spojí Ostravu s Prahou, nepodaří sehnat.
Pokud bude jeho snažení úspěšné, budou do konce letošního listopadu otevřeny oba rozestavěné úseky. „Mezi Bílovcem a Hladkými Životicemi by byl provoz bez omezení. To by bylo pouze v úseku Bělotín - Hladké Životice, protože letos počítáme pouze s dokončením té poloviny dálnice ve směru Ostrava - Brno. Provoz by na ní byl ale veden v obou směrech. Druhou polovinu tohoto úseku pak dokončíme nejpozději v srpnu příštího roku,“ upozornil šéf Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.
Přiznal, že na dofinancování celé stavby D47, až po hranice s Polskem, nyní chybí asi 7,7 miliardy korun.