První plakáty v pondělí pověsil volební manažer strany Jaroslav Poláček spolu s lídry Janem Březinou a Zuzanou Roithovou na improvizovaný plot v pasáži paláce Charitas na Karlově náměstí v Praze, kde lidovci sídlí.

Do akce Ploty vloží strana pětinu svého volebního rozpočtu, tedy milión korun. Lidovci ústy europoslankyně Zuzany Roithové přiznali, že nedisponují částkami jako dvojice nejsilnější stran ČSSD a ODS, snaží se proto vsadit na svou rozsáhlou členskou základnu. 

"Většina našich členů jsou velmi obětaví lidé, kteří jsou ochotni pro svou stranu hodně udělat, pokud cítí, že to má smysl," myslí si Roithová, která je spolu s Janem Březinou v čele lidovecké kandidátky do evropských voleb.

Projekt by měl vyvrcholit v květnu letošního roku, volební štáb však předpokládá, že první sada plakátů by se mohla objevit již v dubnu bezprostředně po představení kampaně. 

Prvotní odhady strany hovoří o tom, že by lidovci mohli tímto způsobem získat tisíce reklamních ploch. Strana svou kampaň prezentuje i na komunitních serverech Facebook a YouTube.