ODS-Dopravní stavby Ostrava firmu Bögl a Krýsl oficiálně neuvedly ve smlouvě s Moravskoslezským krajem, který rekonstrukci mostu platil.

„Společnost ODS ve své nabídce ve výběrovém řízení doložila pouze dva subdodavatele, a to na realizaci dopravního značení a protihlukové stěny. Firma Bögl a Krýsl však mezi nimi nebyla,“ potvrdila Právu mluvčí krajského úřadu Barbara Odstrčilíková.

Kontrola den před tragédií si ničeho nevšimla

O zapojení této firmy jim Dopravní stavby Ostrava předložily oznámení až pět dnů po tragické nehodě ve Studénce, a to se zpětnou platností. „Vedení kraje ihned informovalo vyšetřovatele, kterému daný dokument předalo,“ doplnila.

Na stavbě se ale pravidelně konaly kontrolní dny. Poslední kontrola tady byla den před zřícením mostu do kolejiště. Ničeho si však nevšimla. Mluvčí krajského úřadu Právu řekla, že cílem kontrol je zejména sledování dodržování časového harmonogramu stavby.

„Účastníci kontrolních dnů prověřují, zda stavba postupuje v souladu s projektem a časovým harmonogramem. V žádném případě nelze spekulovat o jejich pochybení či neprofesionálním postupu,“ odmítla Odstrčilíková otázku, zda bude někdo z kontrolujících potrestán. Podle ní za bezpečnost stavby od začátku do konce odpovídala společnost ODS.

Kraj smlouvu zřejmě vypoví

Podle informací Práva Moravskoslezský kraj s velkou pravděpodobností smlouvu na rekonstrukci mostu společnosti Dopravní stavby Ostrava vypoví. Důvodem je fakt, že má firma ve svém názvu zkratku ODS, což se současným vládnoucím představitelům kraje z řad Občanské demokratické strany před blížícími se krajskými volbami nezamlouvá.

Podle odborníků na mediální komunikaci nechat dostavět most firmou, která má v názvu ODS, by totiž bylo před volbami smrtící. Dopravní stavby Ostrava mají do konce srpna kraji předložit návrh, jak situaci chtějí řešit. Radní kraje pak rozhodnou, co bude dál.