V těchto dnech navíc inspekce zahájila další správní řízení kvůli dalším třem podobným pochybením na trati. Zjistilo se totiž, že v uplynulých letech tramvaje na jednokolejku proti sobě vyjely ve více případech, než kdokoliv tušil.

„Šlo o tři mimořádné události z let 2004 a 2005,“ potvrdil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar s tím, že i v těchto případech musely tramvaje z jednokolejky vycouvat. „Dvě pochybení z roku 2004 se přitom týkají stejné tramvaje, stejné řidičky a došlo k nim ve stejný den,“ uvedl mluvčí.

Drážní inspekce tvrdí, že kdyby dopravní podnik o incidentech v minulosti informoval, jak mu velí zákon, mohla Drážní inspekce doporučit zpřísnění bezpečnostních opatření na trati a k tragické letošní nehodě by tak možná nemuselo dojít.

Dopravní podnik nechce nová zjištění drážní inspekce a hrozbu další vysoké pokuty komentovat. „Zatím jsme od Drážní inspekce neobdrželi spisový materiál, takže k tomu žádné vyjádření nemám,“ řekl mluvčí podniku Miroslav Albrecht. Proti první pokutě se DPO odvolal s tím, že podle názoru jeho právníků nešlo o tzv. mimořádné události ve smyslu zákona o drahách, o kterých je nutné informovat Drážní inspekci.