Hlavní obsah

ČT dostala pokutu 18,5 miliónu za sponzorované reklamní znělky

Právo, jp

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA
Aktualizováno

Pokutu ve výši 18,5 miliónu korun udělila České televizi Rada pro rozhlasové a televizní vysílání za to, že neodděluje reklamní znělky, ve kterých uvádí sponzory. ČT se odvolala k soudu.

Článek

Částka 18,5 miliónů korun sestává z více pokut. Například 2,5 miliónu korun je za to, že ČT letos 4. února ve 21.17 minut odvysílala označení sponzora reklamní znělky (E 15, produkt Noviny), které nebylo neodděleno reklamou.

Dalších 2,5 miliónu korun je za vysílání sponzora reklamní znělky dne 1. prosince loňského roku v 18.58 a sice firmy Remington. A tak výčet prohřešků České televize pokračuje až do celkové částky 18,5 miliónu korun, která je historicky nejvyšší pro televizi veřejné služby.

Dalších 2,5 miliónu korun je za vysílání sponzora reklamní znělky dne 1. prosince loňského roku v 18.58 a sice firmy Remington. A tak výčet prohřešků České televize pokračuje až do celkové částky 18,5 miliónu korun, která je historicky nejvyšší pro televizi veřejné služby.

O pokutě se hovořilo i na středečním jednání Rady ČT. Právnička ČT Vladimíra Vocetková a shodně s ní i generální šéf ČT Jiří Janeček sdělili, že názor Rady pro rozhlasové a televizní vysílání je takový, že reklamní znělka není pořadem. Avšak Česká televize a shodně s ní i Prima se domnívají, že reklamní znělka pořadem je. „Nova takto nepostupuje, nevím proč,“ uvedla Vocetková na radě.

Místopředseda Rady ČT Jan Prokeš se domnívá, shodně s vysílací radou, že reklamní znělka není pořadem. „Proč ČT čeká na výrok soudu, aniž by se zamyslela, že vysílací rada může mít pravdu?,“ řekl Prokeš na radě.

Pokuta odpovídá týdnu vysílání ČT

ČT podá proti pokutě žalobu. „Na pražském městském soudu již jsou čtyři naše žaloby na vysílací radu,“ řekla Vocetková. „ČT je většinou vyhrává,“ doplnil Janeček.

Někteří radní jsou ale toho názoru, že ČT by měla přijmout nějakou metodiku a prokonzultovat ji s vysílací radou, aby k pokutám nedocházelo. V případě prohry u soudu by to totiž znamenalo citelný zásah do hospodaření televize.

Například výroba sobotního zábavného pořadu stojí přibližně milión korun, nedělní televizní filmy jsou za cca 3 až 6 miliónů korun, výroba dokumentu stojí 100 až 250 tisíc korun. Prohra u soudu by znamenala oželet peníze zhruba na týdenní program.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám