"U výše pojištění budou zohledněny nejzávažnější přestupky řidiče," řekl Langer.

Pojišťovny by podle prezidenta České asociace pojišťoven Ladislava Bartoníčka chtěly přístup k informacím týkajících se počtu bodů každého řidiče.

"Po získání určité historie, asi tři roky, by pak dokázaly promítnout do ceny pojistky počet bodů klienta," řekl s tím, že by se tak dali penalizovat piráti silnic.

Policie nevyjede k nehodám se škodou pod 100 000 korun

Langer také řekl, že k nehodám pod 100 000 korun by nemusela vyjíždět policie, výši škody by měly v tomto případě posoudit samy pojišťovny. "Samozřejmě pokud nedojde k poškození zdraví," dodal ministr. Současná hranice je stanovena na 50 000 korun, ve skutečnosti ale policisté jezdí i nehodám s mnohem nižší škodou.

"Chceme méně administrativy tak, aby policisté byli skutečně policisty. Naším cílem je, aby policie působila preventivně na rizikových úsecích a netrávila čas vyšetřováním banálních nehod," uvedl Langer.

"Je nutné institucionalizovat povinnost hlášení o škodě, jinak by neslušní řidiči mohli z míst dopravních nehod odjíždět. To by umožnil vznik zákonné povinnosti společného záznamu o dopravní nehodě, který pojištěnci předloží svým pojišťovnám," řekl Bartoníček.

Pokud se řidiči nedohodnou, budou muset přivolat policii nebo spor vyřeší soud. V takovém případě ale bude moci policie požadovat peníze za výjezd od viníka.

Pokud ale řidiči odhadnou škodu špatně, za výjezd platit nebudou.