V kokpitu byl i zkušený letec Petr Toužimský, který má na tragédii podíl, protože nechal Jägera řídit z místa prvního pilota. Potvrzují to svědectví lidí z královéhradeckého letiště, kde měl stroj mezipřistání.

Odpovídá tomu podle pracovníků kyjevského letiště i chování letadla před nehodou. Stroj totiž prý kličkoval, jako kdyby ho pilotoval žák ve výcviku.

Nad Kyjevem ke všemu vládly nepříznivé meteorologické podmínky. Letoun přistával v husté mlze v poli asi tři kilometry před letištěm. Roztříštil se o menší panelový dům.

Trosky letadla, na jehož palubě zahynulo pět Čechů.Trosky letadla, na jehož palubě zahynulo pět Čechů.foto: Reuters/Gleb Garanich

Letadlo patřilo Jägerově letecké firmě Fun Air z Karlových Varů. Právě ta loni svůj letecký park rozšířila o stroj Beechcraft C90B s německou imatrikulací D-IBDH. Přeregistrován a zapsán do leteckého rejstříku ČR měl být letoun až letos.

Podle ředitele Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod Pavla Štrůbla je možné za určitých okolností nechat řídit stroj pilotovi-začátečníkovi pod dohledem zkušeného instruktora, ale nikoli v tomto případě, kdy na palubě byli další cestující.