Na některých místech byl kvůli vedru možný provoz pouze sníženou rychlostí deset až 30 kilometrů za hodinu, v jednom úseku mohly vlaky jezdit dokonce "jen krokem", řekl ČTK Pavel Tesař z tiskového oddělení ČD.

Při teplotách kolejnic vyšších než 40 stupňů Celsia provádějí pracovníci ČD rozšířené obchůzky a kontrolní jízdy. Pozornost je věnována především poloze bezstykové koleje, zejména náhlým výškovým a směrovým změnám, které mohou být příznakem začínajícího vychýlení nebo vybočení koleje.

Zvláštní pozornost je věnována kolejím v okolí výhybek, přejezdů, mostních objektů a rozpracovaných úseků. Větší problémy, než je postupné ohřívání na velmi vysoké teploty, působí kolejím náhlé změny teplot, které mohou způsobit lomy.

Vysoké teploty vystřídaly bouřky. Spadlé stromy na některých úsecích přerušily provoz. Jeden vlak musel kvůli přerušenému vedení čekat například na Žatecku, zhruba 1,5 hodiny se opozdily vlaky na trati z Prahy do Berouna přes Loděnici.