Hlavní obsah

Podle poslední módy kupují Češi boty, košile a džíny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Češi chtějí, aby z oblečení v jejich šatnících odpovídaly nejnovějším módním trendům hlavně košile, trička a džíny. Naopak při výběru mikin, svetrů, kabelek a hlavně kravat čeští zákazníci na nejnovější módní směry příliš nehledí. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu společnosti GfK pro Wall Street Journal Europe.

Článek

Mark Hofmans z GfK uvedl, že boty podle poslední módy musí mít doma 28 procent Čechů. Bez módních košil, triček a halenek se pak neobejde 27 procent dotázaných českých zákazníků a na džíny nejnovějšího střihu si potrpí 18 procent Čechů. Naopak na to, zda kravata odpovídá nejnovějším módním trendům, hledí pouze jedno procento Čechů. Podobně je to i u kabelek (čtyři procenta) a mikin a svetrů (sedm procent). 

Češi při nákupu oděvů a textilu míří podle průzkumu společností především do obchodů umístěných v nákupních centrech. Mezi nejoblíbenější prodejny českých zákazníků patří Baťa, C, H, Orsay, New Yorker, Kenvelo a OP Prostějov. Více než polovina Čechů ale zároveň aspoň jednou za čas nakupuje levnou módu na tržnicích či v asijských obchodech. 

Podobné priority ohledně módy jako Češi mají i spotřebitelé v dalších 18 evropských zemích Evropy a ve Spojených státech. "Nejvíce respondentů, zhruba 35 procent, přikládá nejvyšší důležitost tomu, mít 'trendy' obuv. Tento podíl je v případě žen ještě podstatně vyšší a činí 40 procent," uvedl Hofmans.

V Evropě se podle módy nejvíce oblékají Rumuni a Rusové

Na druhém místě jsou s 25 procenty džíny, i když pro Američany, Holanďany, Dány a Belgičany je důležitější nosit džíny nejnovějšího střihu a designu než boty. Třetí post patří košilím, tričkům a halenkám. 

Ve střední a východní Evropě se módními trendy řídí hlavně Rumuni. Například módní boty musí mít doma 45 procent Rumunů. "Rumuni a Rusové si potrpí na módu; polovina z dotazovaných osob v těchto zemích si myslí, že je módní oblečení důležité. Naopak pro Francouze, Dány, Švédy a Američany nejnovější trendy v módě zřejmě nehrají tak velkou roli, když pouze jeden ze čtyř přikládá oblečení nějaký větší význam," podotkl Hofmans. 

Reklama

Související témata:

Související články

Ponožky v sandálech možná vejdou do módy

Sandály a ponožky: tato kombinace, kterou s oblibou nosí němečtí pánové, zkazila, co se týče módy, pověst jejich země ve světě. Ale nyní, když se jarní sezona...

Námořnická móda opět v kurzu

Námořnická móda je trvalka a čas od času hit, kterému se nedá odolat. Třeba právě teď. Kdo chce vypadat mladě a svižně, měl by si doplnit šatník nějakým...

Bílé boty budou hitem letošního léta

Letošní móda na léto velí jednoznačně: v kurzu je námořnický trend. Tedy proužky, prýmky, zlaté knoflíky, z barev modrá, červená a hlavně spousta bílé. Tato...

Slunečním brýlím vládnou plasty

Ozónová vrstva je čím dál slabší, UV záření silnější a naše oči citlivější. Plyne z toho poučení, že následujících několik měsíců strávíme se slunečními...

Dobré plavky vylepší tělo

Výhodné bývá kupovat plavky koncem léta, jenže je tu touha povýšená na potřebu, a s tím se nedá nic dělat. Léto si nový model zaslouží a ve slevě pak další...

Do módy opět přicházejí minisukně

Šedesátými a osmdesátými léty se nechala inspirovat řada módních návrhářů pro sezonu jaro/léto 2007. V módě jsou široké, vlající oděvy a také minisukně.

Dovolená v černobílém provedení

Před dovolenou si dáváme předsevzetí, že tentokrát v kufru nebude místo na zbytečnosti, ale pak je stejně všechno jinak. Hlavním důvodem bývá zpravidla složité...

Výběr článků

Načítám