Článek
„V roce 2013 byla celá globální flotila dreamlinerů uzemněna po dvou oddělených incidentech zahrnujících požáry lithium-iontových baterií. Šlo o zaparkované letadlo Japan Airlines 787 v Bostonu a další v nouzové situaci ve vzduchu u společnosti All Nippon Airways v Japonsku,“ připomněl web indického listu Business Standard. Americký Federální úřad pro letectví (FAA) následně nařídil pozastavit provoz dreamlinerů, dokud Boeing nepřepracuje systém baterií.
V roce 2024 se Boeing znovu dostal pod drobnohled, když whistleblower Sam Salehpour, inženýr pracující pro tuto společnost, svědčil před americkým Senátem o problémech při výrobě trupu dreamlineru. Tvrdil přitom, že nesprávné upevnění a malé mezery v montáži by mohly vést k předčasnému selhání materiálu.
V březnu 2024 došlo u Boeingu 787-9 společnosti LATAM Airlines k náhlému poklesu nadmořské výšky během letu, při kterém bylo zraněno 50 cestujících. Jako příčina byla později identifikována porucha spínače sedadla v kokpitu, píše Business Standard.
V průběhu let piloti dreamlineru hlásili i další problémy, jako je námraza motoru, poruchy generátoru nebo úniky paliva, ačkoli žádný z nich dříve nevedl k havárii.
Celosvětově je v provozu více než 1100 Boeingů 787, které používá většina velkých mezinárodních leteckých společností.
„Tento model je ceněn pro svou mnohem lepší palivovou účinnost a nižší hlučnost než typy, které nahradil,“ uvádí web britského listu The Guardian.
Boeing se také potýkal s vážnými problémy u modelu 737 MAX. Dvě velké nehody v Indonésii a Etiopii v letech 2018 a 2019, které byly způsobeny nevhodně navrženým a zdokumentovaným systémem automatického vyrovnávání výšky, tato letadla na téměř rok vyřadily z provozu.