Článek
„Musí to být sedadlo vedle nouzového východu. Jsem ochoten za něj zaplatit jakoukoli další částku,“ řekl ToI podnikatel Džitender Singh Bagga před svým plánovaným letem do Spojených států. „Pokud je sedadlo 11A vedle nouzových dveří letu na spoji British Airways, kterým mám v úmyslu letět… chci v něm být,“ dodal.
„Vím, že život a smrt jsou věcí osudu, ale i tak chci mít co nejlepší šanci. Nic se nevyrovná sedadlu 11A, pokud je vedle něj nouzový východ,“ vysvětlil svůj zájem o stejné místo Radžeš Bhagnání z Kalkaty.
Někteří cestující podle cestovních kanceláří chtějí sedadlo 11A, i když není umístěné vedle nouzového východu, protože věří, že to přináší štěstí. „Má to co do činění s nastavením mysli a vírou ve štěstí. Cestující říkají, že je to pro jejich klid,“ řekl webu Andžani Dhanuka, regionální šéf Indické asociace cestovních kanceláří.
Přeživší z jiné nehody na stejném místě
Poptávka po sedadle 11A ještě vzrostla poté, co populární thajský herec a zpěvák Ruangsak „James“ Lojčusak na sociálních sítích upozornil, že seděl na stejném sedadle, když v prosinci 1998 přežil havárii letadla v jižním Thajsku. Tuto nehodu však přežilo celkem 45 ze 146 lidí na palubě, což tvrzení o „šťastném“ místě poněkud nabourává, podotkl list New York Post.
This is Vishwashkumar Ramesh from Leicester in the UK.
— Christian Tweets (@JesusSavesUs777) June 12, 2025
He is the sole survivor of the Air India plane crash today.
Praise God for this good news! pic.twitter.com/RhwCpNHaNI
Jediný přeživší letecké tragédie z minulého čtvrtka, Višvaš Kumar Rameš, seděl na sedadle 11A, když se let Air India směřující do Londýna zřítil krátce po startu v indickém městě Ahmadábád. Čtyřicetiletý muž po nárazu letadla ještě před výbuchem unikl nouzovými dveřmi a na záběrech bylo vidět, jak v šoku chodí okolo místa havárie. Tuto středu byl už Rameš propuštěn z nemocnice.
„V tomto konkrétním případě, protože cestující seděl vedle nouzového východu, to bylo v daný den zjevně nejbezpečnější sedadlo,“ řekl agentuře Reuters Ron Bartsch, předseda představenstva společnosti AvLaw Aviation Consulting. „Ale není to vždycky 11A. Je to jen 11A v této konkrétní verzi Boeingu 787,“ dodal.
„Každá nehoda je jiná a je nemožné předpovědět míru přežití na základě umístění sedadla,“ upozornil také Mitchell Fox, ředitel americké neziskové organizace Flight Safety Foundation.