Článek
Podle pojišťovny budou moci klienti zkrachovalé cestovky své pobyty dokončit v předem stanovené délce a kvalitě. „Návrat jim bude zabezpečen v plánovaných termínech,“ citoval web aktuality.sk mluvčí pojišťovny Generali Catherine Černochovou.
Cestovní kancelář Happy Travel z Nitry na svém webu oznámila, že nedokáže plnit své závazky vůči obchodním partnerům a klientům. „Vzniklá situace nás nesmírně mrzí a je nám líto všech komplikací, které jsme Vám tímto úpadkem způsobili. Navzdory značným investicím a velkému nasazení se nám, bohužel, úpadek nepodařilo odvrátit,“ informovala cestovka.
Šéfem a jednatelem zkrachovalé cestovní kanceláře je Roman Berkes, který byl také prezidentem Slovenské asociace cestovních kanceláří a cestovních agentur. Funkce se vzdal s okamžitou platností.
Mnozí klienti Happy Travel ještě na svou dovolenou neodjeli, ale cestovní kanceláři už zaplatili tisíce eur. Tito klienti na svůj zájezd neodletí a pojišťovně musí nahlásit škodu. Lhůta pro nahlašování škod je podle zákona šest měsíců. Pojišťovna začne vyplácet pojistná plnění až po uplynutí této doby.