Hlavní obsah

Polsko ve světě propagují fotky Prahy nebo slovenských Tater

Polsko si najalo americkou reklamní agenturu, která k propagaci jeho krás používala fotky Prahy nebo ze slovenských hor. Polská národní nadace, do níž peníze vložily největší státní firmy, agentuře White House Writers Group (WHWG) zaplatila podle polského portálu onet.pl 5,5 milionu dolarů (128,7 milionu korun). Příspěvky o Polsku, které firma zveřejňuje na sociálních sítích, navíc prakticky nikdo nesleduje.

Foto: Profimedia.cz

Ikonický snímek pražských mostů. Podobným propagovala agentura Polsko

Článek

„Velikonoční západ slunce v Polsku”, stojí u snímku z loňského jara s pohledem na Vltavu a pražské mosty na instagramovém profilu heartofpoland, o který se z pověření Polské národní nadace stará americká agentura. Když tato firma světovou veřejnost informovala o úspěších polského skokana na lyžích Kamila Stocha, doprovodila svůj příspěvek fotografií akrobatického lyžaře. Na túru do polských hor láká snímek, který podle polských médií pochází ze slovenské části Západních Tater. Snímek Prahy už na účtu není.

Lidé na twitterovém účtu heartofpoland v reakci na to začali uvádět fotografie světových pamětihodností s popisky polských míst, případně imaginárních filmových scenérií například ze série filmů Pán prstenu. Pláž u Baltského moře například ukazuje tropickou pláž s palmami.

Polská národní nadace vznikla v roce 2016, tedy už v době, kdy byla u moci současná vláda národně-konzervativního Práva a spravedlnosti (PiS). Oficiálně měla zlepšit renomé Polska v zahraničí, ale ve skutečnosti je měla podle onet.pl přesvědčovat o kvalitách reforem zaváděných vládou PiS, které bývají v zahraničí považovány za kontroverzní. Jde třeba o změny v justici.

Agentura WHWG ve výroční zprávě pro americké úřady uvádí, že v rámci smlouvy s polskou nadací se stará o propagaci Polska na internetu. Podle onet.pl ale její příspěvky na Twitteru sleduje okolo 6000 lidí, na videa na kanálu youtube se téměř nikdo nedívá a profil heartofpoland na Instagramu sleduje asi 50 uživatelů této sociální sítě.

Na domácí scéně Polská národní nadace vzbudila před dvěma lety kontroverze kampaní nazvanou Spravedlivé soudy, která hájila reformy justice prosazované Právem a spravedlností, jež výrazně posílily vliv politiků na soudnictví. V celém Polsku se tehdy objevily černobílé billboardy, které uváděly příklady údajných chyb soudů a útočily na soudce.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám