Hlavní obsah

Trup nového Boeingu 777X se při pevnostním testu roztrhl

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Seattle

Boeing má kromě strojů 737 MAX potíže i s vyvíjenou novou generací typu 777X. Nejenže jeho vývoj zdržují problémy s motory, ale při pevnostním testu 5. září se trup stroje u limitní hodnoty zátěže zcela rozlomil, uvedl list The Seattle Times, jemuž se podařilo získat záběry zlomeného trupu.

Foto: repro Seattle Times

Článek

Jakmile se dosáhlo mezní hodnoty, trup se roztrhl. Při dekompresi vyletěly následně z trupu i dveře pro cestující a dopadly na podlahu testovací haly v Everettu. Dveře byly přitom vzdálené od první praskliny. Prototyp určený k lámacím zkouškám byl zcela zničen.

Boeing se novým letadlem vůbec nepochlubil

Ekonomika

Dobrou zprávou pro Boeing je, že se trup zlomil jen jedno procento pod požadovanou hodnotou, takže se test zřejmě nebude muset opakovat. Výrobce ale bude muset zesílit trup v místě, kde došlo k prasklině.

Foto: boeing.com

Nový Boeing 777X

Boeing v úterý řekl listu, že ještě není hotová úplná analýza lámací zkoušky, ale už mohl říci, že se prototyp nebude muset překonstruovat: „To, co jsme viděli, nás utvrzuje v tom, že to nebude mít velký vliv na design nebo na přípravy pro první let.“

Po havárii, při níž kvůli roztržení motoru zemřela žena, musí tisíce boeingů k opravě

Ekonomika

Mluvčí Boeingu Paul Bergman řekl, že by výsledky testu neměly způsobit další zdržení při vývoji typu, které zavinily problémy s vývojem motoru General Electric GE9X. Podle něj by letoun měl odstartovat na počátku roku 2020 a zákazníci by první stroje měli dostat v roce 2021.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám