Článek
Filmový dokument na kanálu CzeXperiment o fiktivních volbách má varovat seniory před volební manipulací a ovlivňováním.
„Volební kampaň“ konkurenčních stran Staré dobré časy (mohla slíbit cokoli) a Senioři (kandidát mohl mluvit jen pravdu) trvala týden po celé České republice. Kandidát „dezinformátorů“ je na volebním plakátě v bílém lékařském plášti s endoskopem, i když „v civilu“ nemá s lékařským povoláním nic společného. „Pravdivý“ konkurent je v běžném obleku.
Vzorkem byli nejdřív obyvatelé seniorského domova ve Tmani u Berouna a pak desítky penzistů v deseti českých městech.
„Byli bychom rádi, kdyby toto video viděli všichni lidé nad 65 let v této zemi,“ řekl autor filmu Jan Látal. Chce také film nabídnout jako výukový materiál pro hodiny občanské nauky do škol. Dokládá totiž srozumitelně, jak vznikají a působí dezinformace v politice.

Fiktivní volební plakát Starých dobrých časů
Kuchyně politických marketérů
Do své práce nechávají v dokumentu nahlédnout političtí marketéři. Konkrétně Jakub Hussar a Tomáš Mrkvička. Hussar pomáhal před volbou prezidenta v roce 2023 v kampani kandidátovi Pavlu Fischerovi. Mrkvička pracoval v prezidentské kampani pro Danuši Nerudovou.
„Nesplnitelné sliby, zesilování emocí, zneužívání národních symbolů a slibování zkratkovitých řešení,“ vyjmenovává Hussar znaky politické kampaně, která se pokouší s voličem manipulovat.