Hlavní obsah

Z firemních benefitů preferují mladí vzdělávání

Novinky, kil

Rozvíjející se segment podnikových služeb láká v České republice nové zaměstnance na nadstandardní benefity. Nejde přitom o všeobecně nejoblíbenější třináctý plat či dovolenou navíc, ale o kurzy a školení. Vyplývá to z údajů asociace ABSL, která sdružuje lídry v oblasti sdílených podnikových služeb.

Foto: Profimedia.cz

Možností dalšího profesního rozvoje jsou důležitým argumentem při rozhodování o přijetí pracovní nabídky.

Článek

„Vzhledem k tomu, že centra sdílených služeb představují pro mnohé zaměstnance start jejich kariéry, jsou benefity ve formě kurzů, školení a možností dalšího profesního rozvoje důležitým argumentem při rozhodování o přijetí pracovní nabídky,“ uvedl prezident asociace ABSL Ota Kulhánek.

Růst konkurence nutí firmy přehodnotit nabídku

Většina velkých zaměstnavatelů z uvedeného segmentu přistoupila v uplynulém roce k přehodnocení nabídky finančních i nefinančních benefitů, a to především z důvodu silného růstu a zvyšující se konkurence jednotlivých zaměstnavatelů. Nabídka benefitů přitom vychází z průzkumů realizovaných mezi samotnými zaměstnanci, a odráží tak jejich skutečné preference.

Školení se vyhouplo na první místo

V loňském roce tvořily pětici nejčastějších benefitů další týden dovolené, stravenky, jazykové kurzy, tzv. sick days, neboli volno pro případ nemoci bez nutnosti čerpání dovolené či nemocenské, a penzijní připojištění. Letos u zaměstnanců center sdílené podpory vítězí jazykové kurzy (73 %), penzijní připojištění (68 %), podpora sportovních aktivit (64 %), životní pojištění (45 %) a další školení či kurzy (41 %).

Kurzy a školení se orientují jednak na získání certifikací v konkrétních oborech, jako jsou například informační technologie (CISA, ITIL), finanční služby (CIMA, CIA, ACCA apod.), jednak na osvojení tzv. měkkých dovedností (komunikace, emoční inteligence či time management apod.).

Práce z domova už nepatří do nadstandardu

„Zaměstnavatelé z oblasti podnikových služeb se samozřejmě snaží podporovat své pracovníky i formou zkrácených úvazků či poskytnutím částečného home office. Jde však o podmínky, které jsou již považované za standard, nikoliv za nadstandardní benefit,“ vysvětluje Ota Kulhánek s tím, že v průměru dnes zkrácený úvazek využívá 14,5 % pracovníků center sdílené podpory a částečnou práci z domova necelá polovina.

Sladit práci s osobním životem

„De facto se jedná o způsob, jak podpořit sladění rodinných a pracovních povinností, které je v současné době velkým trendem,“ připomíná Kulhánek.

V současnosti působí v ČR přes 150 center sdílených podnikových služeb (SSC), která představují významný zdroj zaměstnanosti, a to nejen v Praze, ale i v regionech, především v Brně, Ostravě, Olomouci či Pardubicích. Celkem centra dávají práci téměř 60 000 zaměstnanců.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám