Hlavní obsah

Slovník pracovních pozic: HR generalista

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Slovník pracovních pozic poradí všem uchazečům o zaměstnání, jak správně chápat význam názvů pracovních pozic, o jejichž obsazení zaměstnavatelé usilují. Nejen že se většina z nich uvádí v angličtině: jednotlivé firmy mají samy často rozdílné představy o náplni práce, takže běžný výkladový slovník moc nepomůže.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Ilustrační foto

Článek
HR generalista je personalistou ve společnosti, který je zaměřený na všechny HR procesy (procesy v oblasti lidských zdrojů) a personální administrativu. Jedná se o nábor, vzdělávání, adaptaci zaměstnanců, oblast odměňování a benefitů, hodnocení zaměstnanců a jejich rozvoj.

V rámci HR administrativy je HR generalista zodpovědný za komplexní správu složek zaměstnanců, administrativu spojenou s nástupy, výstupy zaměstnanců z nebo do společnosti. Také má na starosti evidování a případnou úpravu zaměstnaneckých smluv.

HR generalista je podporou manažerům, liniovým manažerům a všem zaměstnancům v otázkách lidských zdrojů. Podílí se na různých projektech – například na změnách systémů odměňování, hodnocení, i na náborech zaměstnanců.

HR generalista komunikuje s dodavateli (personálními agenturami a vzdělávacími agenturami). S personálními agenturami řeší oblast náboru a výběru nejlepších zaměstnanců pro společnost. Se vzdělávacími agenturami například koordinuje a organizuje jazykové kurzy pro zaměstnance a rozmanitou škálu školení pro stávající zaměstnance.

Rovněž spolupracuje se mzdovou účetní v otázkách přípravy podkladů pro mzdy. HR generalista také poskytuje poradenství v oblasti pracovně-právní legislativy a zároveň řeší případné problémy zaměstnanců.

Obvyklým požadavkem je vysokoškolské vzdělání (nejlépe humanitního směru – andragogika, personální řízení) a praxe na obdobné pozici. Častým požadavkem je velmi dobrá znalost anglického jazyka a naprostou nezbytností je výborná orientace v Zákoníku práce.

Výhodou je dobrá znalost práce v Excelu a v SAPu. Společnosti při výběru uchazečů na pozici HR generalisty kladou důraz na komunikační, argumentační a organizační dovednosti. Samozřejmostí je i schopnost empatie.

Iva Šimůnková, divizní manažerka OfficeTeam, Robert Half International

Reklama

Výběr článků

Načítám