Hlavní obsah

Přijmeme pracovníky na atraktivní pozice, značka: Praxe podmínkou, ale tak akorát

Právo, Petr Kotek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Chcete získat dobré místo? Bez praxe na něj rovnou zapomeňte. Ale pozor, pokud se bude vaše praxe zdát personalistovi naopak až příliš dlouhá, pracovní smlouvu nejspíš také nezískáte.

Článek

Z ankety, kterou v dubnu provedla společnost DMC management consulting vyplynulo, že v období krize hledají zaměstnavatelé zkušené pracovníky, nejčastěji s praxí od dvou do pěti let. Při náboru se zaměřují především na odborné znalosti, praktické zkušenosti a osobnostní předpoklady.

Praxe nad 10 let se ale naopak stává handicapem. „Zaměstnanci s praxí nad 10 let obtížně následují principy a systémy u zaměstnavatele obvyklé,“ tlumočí převažující názor firem partnerka společnosti DMC management consulting Jitka Tejnorová. „Zaměstnanec s praxí dva až pět let má již dostatečné zkušenosti v daném oboru, dokáže se lépe rozhodovat a pro zapracování na nové pozici nepotřebuje mnoho času,“ popisuje Tejnorová.

Věk u náboru nerozhoduje

Na otázku věku nových zaměstnanců 60 % dotázaných v anketě DMC management consulting odpovědělo, že u náboru nerozhoduje. Věkový aspekt je u řady společností uplatňován pouze u pozic, které vyžadují například fyzickou zdatnost, nebo jsou například vysoce zátěžové na srdce.

„Oproti devadesátým letům, kdy se nabírali jenom mladí, draví a bývalým režimem ‚nepostižení‘ uchazeči, dnes již otázka věku při náboru nehraje roli,“ komentuje Tejnorová. „Věkově namixované týmy mají mnohem větší hodnotu. Starší a zkušenější zaměstnanci řeší problémy s větším klidem, s využitím předchozích zkušeností. Mladí lidé se od nich mohou učit a naopak pomáhat při práci s informačními systémy, navíc přinášejí do týmu nestandardní řešení a kreativitu. V týmu pak funguje atmosféra vzájemné úcty a respektu.“

Náborové metody krize nezměnila

Způsob náboru se v době krize výrazně nezměnil, ke změně došlo pouze u 20 % z dotázaných. Změna přitom spočívá zejména ve větších nárocích na uchazeče. Velká část respondentů v anketě konstatovala, že se markantně zvýšilo množství kvalitních uchazečů. V náborových technikách se stále nejčastěji vyskytuje osobní pohovor (76 %). Metod assessment centra je využíváno pouze ze 3 %.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám