Hlavní obsah

Doučování po online výuce se loni účastnilo 247 tisíc žáků

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

V rámci programu Národní plán doučování od ministerstva školství se loni na podzim zúčastnilo doučování 247 tisíc žáků na základních a středních školách. Podle MŠMT to představuje 22 procent žáků z cílové skupiny programu, kterou byli všichni žáci ZŠ, nižších stupňů víceletých gymnázií a posledních ročníků SŠ a konzervatoří. Většina škol se věnovala dohánění učiva, menší část i socializačním aktivitám.

Foto: Petr Horník, Právo

Ministr školství Petr Gazdík

Článek

Data vyplývají z vyhodnocení programu, který byl spuštěn v polovině roku 2021 s cílem zmírnit negativní dopady výpadku prezenční výuky v důsledku pandemie covidu a snížit vzdělanostní rozdíly, napsal školský úřad na svém webu.

Inspekce: Doučování se neúčastní 20 procent žáků, kteří to potřebují

Věda a školy

Ministerstvo školství poskytlo v Národním plánu doučování 250 milionů korun. Tyto peníze měly školy vyčerpat od září do prosince.

Na 94 procentech škol

„Covid-19 dopadl na české školství velmi tvrdě, učitelé zažívali při distanční výuce nesmírně těžké profesní období. Jsem rád a moc jim za to děkuji, že se po otevření škol plně zapojili do pomoci žákům, které pandemie a distanční výuka poznamenaly nejvíce,“ připomněl k vyhodnocení programu ministr školství Petr Gazdík (STAN).

„Národní plán doučování byl zdaleka největší program realizovaný v posledních 30 letech v historii samostatné České republiky,“ dodal.

Školám chybí místa. Nejen kvůli běžencům

Domácí

Nejen doučovací aktivity z programu probíhaly na 94 procentech škol s tím, že 80 procent škol realizovalo pouze doučování, dvě procenta jen socializační aktivity a 12 procent škol doučování i socializační aktivity.

Do socializačních, adaptačních a dalších podpůrných aktivit se zapojilo 85 tisíc žáků, z toho výrazná většina – téměř 77 tisíc – byli žáci základních škol. Aktivity přispívající k osobnostnímu a sociálnímu rozvoji žáků a k soudržnosti školních kolektivů napomohly ke kompenzaci psychických i sociálních deprivací způsobených distanční výukou, jak uvádějí zástupci MŠMT.

Žáků má být ještě více

Doučování bylo podle ministerstva intenzivnější ve školách s vyšším podílem žáků s potřebou podpory, na které také školy dostávaly více peněz. Na práci s těmito dětmi směřovala čtvrtina výdajů ZŠ, bylo to asi 38 milionů korun, vypočetl úřad.

Maturitní testy zvládla nejlépe opět víceletá gymnázia

Věda a školy

V současnosti program doučování pokračuje s evropskými penězi z Národního plánu obnovy. Od ledna do srpna na něj ministerstvo vyčlenilo 430 milionů korun. „Podle odhadů školy plánují doučit ještě více žáků než na podzim 2021, konkrétně by jich mohlo být až 270 tisíc,“ uvedlo ministerstvo.

Resort rozdělil peníze školám s ještě větším důrazem na socioekonomicky znevýhodněné žáky a školy, které potřebují podporu nejvíc.

650 až 5850 Kč. Tolik získají školy na doučování na každého žáka s problémy

Věda a školy

Na podzim obdržely základní školy na doučování asi 150 až 740 korun na dítě. Střední školy měly k dispozici kolem 150 korun na žáka. Peníze měly k dispozici všechny školy. Soukromé a církevní školy mohly požádat o dotaci.

Od ledna mohou školy získat na každého žáka s problémy 650 až 5850 korun podle toho, jak intenzivní doučování potřebuje. Nově se doučování mohou účastnit i žáci všech ročníků středních škol, peníze už ale není možné využívat na aktivity socializačního charakteru.

Reklama

Výběr článků

Načítám