Američan objevil na dvorku stopu dinosaura, který vypadal jako ostnatý tank

Novinky, her, aš

Greenbelt

Amatérský paleontolog Ray Stanford objevil nedaleko sídla slavné NASA, Goddardova kosmického střediska ve státě Maryland, ohromnou stopu dinosaura. Podle Stanforda je stopa stará 110 miliónů let, bez nadsázky tedy lze říct, že v místě, kde se zkoumá vesmír a budoucnost planety, byla skryta i dávná historie.

Paleontolog amatér objevil u hlavního střediska NASA zkamenělé stopy dinosauraVideo: www.nasa.gov

Velký otisk podle všeho patří dinosaurovi rodu Nodosaurus a paleontolog ho našel na vlastním dvorku, v kampusu NASA. Kde přesně se ale domov pana Stanforda nachází, zatím není známo, lidé z NASA lokaci přísně tají kvůli případnému vandalismu.

Býložravý nodosaurus žil v období spodní křídy, tedy asi mezi 120 a 90 milióny let. Vzhledem a velikostí připomínal menší tank, měl „krunýř“ a ocas posetý různě velkými ostny. Ty sloužily především k obraně před většími a masožravými dinosaury. Podle hloubky v zemi, ve které se stopa nachází, byl čtyřprstý dinosaurus i poměrně rychlý. Pravost "fosilie z NASA", jak se jí začalo říkat, potvrdilo několik expertů na dinosaury.

"Největší mozky světa zkoumající naši budoucnost tudy chodí denně, stejným místem, kudy před desítkami miliónů let chodil velký a ostny obrněný dinosaurus, je to zajímavé," řekl sám nálezce Ray Stanford.

Nodosaurus patřil k obrněným dinosaurům podobným ankylosaurům, byl však primitivnější. Oproti modernějším ankylosaurům měl delší, ale ne tak širokou lebku, která nebyla chráněna kostěnými deskami. Neměl ani ocas zakončený kulovitým výrůstkem s trny, zřejmě se predátorům nebránil aktivně a hlavně se přitiskl k zemi. Možná se stočil jako pásovci.

Nález dinosauří stopy v těchto oblastech ovšem není ojedinělou událostí. První stopy po pradávných tvorech zde byly nalezeny už v 18. století při důlních těžbách. Pro velké množství nalezených dinosauřích stop se Marylandu říká "dinosauří alej".