Hlavní obsah

Zlín se snad dočká nového dopravního terminálu

Novinky, Vlastimil Langer, PhDr.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nový dopravní terminál hodný krajského města vznikne spolu s modernizací a elektrifikací železniční trati Otrokovice – Zlín – Vizovice ve Zlíně.

Foto: Magistrát města Zlína

Studie nového dopravního terminálu.

Článek

„Z dohody mezi účastníky Memoranda o spolupráci vzešla urbanistická studie, která počítá s umístěním dopravního terminálu v prostoru nynějšího autobusového nádraží. Vyrostou zde tři nové objekty - výpravní budova vlakového nádraží, budova autobusového nádraží a komerční objekt,“ informoval tiskový mluvčí zlínského magistrátu Zdeněk Dvořák.

Výpravní budova vlakového nádraží je umístěna v linii s novou budovou UTB a nabídne i dostatečnou parkovací kapacitu pro odstavení vozů a využití služeb vlakového nebo autobusového dopravce. Plocha autobusového nádraží se zmenší a vznikne zde výpravní budova se zázemím pro cestující. Uvolněný prostor bude využit pro stavbu nového komerčního objektu, který bude s výpravní budovou spojen podchodem.

„Vznik nového dopravního terminálu zařadí Zlín mezi města s moderním dopravním terminálem evropských kvalit. Současné rozmístění obou nádraží, včetně návaznosti na ostatní druhy městské dopravy neodpovídá požadavkům 21. století. Nádraží bývá vstupní branou do města a tak by mělo i odpovídajícím způsobem vypadat,“ řekl k urbanistické studii zlínský primátor Miroslav Adámek.

„Význam studie spočívá v řešení celého prostoru jako celku, který integruje všechny myslitelné druhy dopravy, tzn. železnici, městskou hromadnou dopravu a veřejnou hromadnou dopravu, pěší i cyklisty. Studie počítá i s parkovacími plochami pro automobily, ale také pro cyklisty a dává možnost využití moderních dopravných systémů,“ uvedl Josef Novák, zlínský radní pro oblast dopravy.

„Vzhledem k náročnosti jednání mezi zástupci samosprávy a soukromé sféry dané odlišnými požadavky a představami se naše sdružení ujalo role mediátora a vyjednavače mezi jednotlivými partnery v území, ale také směrem k vlastníkovi a provozovateli dráhy – SŽDC, s.o. Myslím si, že dosavadní výsledek naší práce je adekvátním naplněním požadavků všech účastníků Memoranda,“ konstatoval předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě Libor Lukáš.

„Jsme rádi, že se na přípravě nového terminálu můžeme aktivně podílet; zprovoznění železnice Otrokovice – Zlín – Vizovice v roce 1899 znamenalo pro město Zlín a kraj začátek jeho rychlého rozvoje, a tak věříme, že modernizace a elektrifikace trati a nový dopravní terminál přinesou řadu zajímavých příležitostí,“ uzavřel majitel společnosti BENT HOLDING, a. s., Zdeněk Zemek, jehož firmy se významně na koncepčním řešení podílejí.

„Investiční skupina CREAM chápe nutnost vybudování nového dopravního terminálu ve Zlíně a tuto skutečnost stvrdila podpisem Memoranda o spolupráci. Spolu s ostatními signatáři Memoranda o spolupráci se všemi nám dostupnými prostředky zasadíme o to, aby byl nový dopravní terminál realizován a to v nejkratším možném termínu,“ řekl Martin Jarolím, člen představenstva společnosti CREAM uzavřený investiční fond, a. s.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám