Zájem návštěvníků o 3D Planetárium stoupá

Novinky, Alena Lochmannová

První 3D Planetárium v České republice, které se otevřelo v areálu plzeňského science centra Techmania, má za sebou první pracovní týden provozu. A o návštěvníky nemá nouzi.

Foto: Techmania Science Center

Zhruba 4500 rezervací na 2D i 3D projekce, to byl prví týden provozu prvního 3D Planetária v ČR.

První 3D Planetárium se veřejnosti otevřelo v areálu Techmanie 4. listopadu 2013. Schopnost promítat trojrozměrné filmy na kulovou plochu s využitím americké technologie Sky-Sken z něj činí jedno z technicky nejlépe vybavených planetárií na světě.

Jaký byl první týden provozu prvního 3D Planetária v České republice, které naleznete v areálu plzeňské Techmanie? Zhruba 4500 rezervací na 2D i 3D projekce, atraktivita nové expozice Vesmír a ve střední Evropě unikátního projekčního globu Science On a Sphere.

"Už během necelých pěti dnů od otevření prvního 3D Planetária v Česku se ukázalo, o co mají naši návštěvníci největší zájem. Nejatraktivnějším je dětský snímek Země, Měsíc a Slunce v kombinaci s autorským filmem Techmanie Krásy vesmíru. Na ně bylo přijato již více než jedenáct set rezervací," uvedla koordinátorka statistik Techmanie Alena Šuldová.

Velký zájem o film, který hravou formou vysvětluje nejmenším návštěvníkům 3D Planetária základní fakta o tělesech naší sluneční soustavy, tak potvrzuje pověst Techmanie jako instituce, která je atraktivní zejména pro rodiny s dětmi.

Techmania zároveň seznamuje se svou nabídkou pedagogické pracovníky základních a středních škol, pro jejichž žáky připravila vzdělávací programy a možnosti, jak využívat projekce, populárně vzdělávací snímky a exponáty pro neformální vzdělávání zejména v oborech fyziky, chemie, biologie, přírodopisu či vlastivědy.

S rezervací neváhejte

"V každém případě se dá očekávat, že s nástupem školních skupin zájem o Techmanii a vytíženost 3D Planetária ještě stoupne. Návštěvníkům proto doporučujeme, aby si svou návštěvu u nás předem rezervovali," uvedla provozní vedoucí Techmanie Andrea Pekárová.

Lidé, kteří přijdou do prvního 3D Planetária bez předchozí rezervace, se ovšem nemusejí obávat, že by se do budovy nedostali: nová expozice Vesmír a interaktivní globus Science On a Sphere jsou veřejnosti přístupné vždy a nabízí řadu možností, jak se zábavně seznámit s fyzikálními či astrofyzikálními jevy. Potenciální vyprodání kapacit se týká pouze 2D/3D projekcí v hlavním sále planetária.

"Pro rezervaci termínu návštěvy a konkrétního filmu doporučujeme využívat zejména služeb portálu Plzeňská vstupenka, kde má Techmania svou vlastní sekci. Zde je možné rychle a přehledně objednat svou návštěvu a okamžitě vidět, které projekce jsou volné," doplnila Alena Šuldová.