Hlavní obsah

Vsetínský nadjezd byl po rekonstrukci slavnostně otevřen

Novinky, Vlastimil Langer, PhDr.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vsetín - Rekonstrukce nadjezdu nad železniční tratí ve Vsetíně skončila ještě před říjnovým termínem. Stavba z roku 1979 je opět jako nová a některé její vlastnosti se ještě zlepšily. Cena za opravy činí 92,409 miliónu korun.

Foto: Zlínský kraj

Slavnostní otevření nadjezdu.

Článek

„Oficiální otevření opraveného nadjezdu se uskutečnilo v pondělí 17. září za účasti hejtmana Zlínského kraje Jiřího Čunka, náměstka pro dopravu Pavla Botka, vsetínského starosty Jiřího Růžičky a zástupců Ředitelství silnic Zlínského kraje a dodavatelské firmy,“ sdělila krajská tisková mluvčí Adéla Kousalová.

„Rekonstrukce mostu v centru Vsetína spočívala v celkové obnově mostního svršku včetně hydroizolace a odvodnění mostu, v sanaci nosné konstrukce a spodní stavby mostu. Součástí stavby bylo rovněž osazení protihlukové stěny. Povrch vozovky tvoří ‚tichý‘ asfalt, tzv. gumoasfalt, na kterém při průjezdu automobilů vzniká menší hluk než na běžném asfaltovém povrchu,“ informoval hejtman Jiří Čunek s tím, že původní šířkové uspořádání mostu zůstalo zachováno.

Stavební práce byly zahájeny 3. dubna 2017. Zhotovitelem stavby byla firma Strabag. Konečná cena za tuto zakázku činí 92,409 miliónu korun. Stavba byla financována s využitím dotace z evropských fondů v rámci Integrovaného regionálního operačního programu.

Výše dotace IROP má představovat 85 % z uznatelných nákladů, dalších 5 % prostředků poskytne státní rozpočet. Zbývající náklady hradí Zlínský kraj prostřednictvím své příspěvkové organizace Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK).

„Díky povrchu vozovky zhotovenému z tzv. gumoasfaltu a vybudovaným protihlukovým stěnám snižujeme hlukovou zátěž z dopravy. Mělo by se to potvrdit při autorizovaném měření hlučnosti, které požadovala Krajská hygienická stanice a které se uskuteční v období po 21. září. Ani při zvýšeném provozu by zde neměly být překračovány zákonem stanovené limity hlučnosti,“ uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Rekonstrukce vsetínského nadjezdu měla podle smlouvy se zhotovitelem trvat až do letošního října, ale dobu stavebních prací a dopravních omezení se podařilo zkrátit. Běžný silniční provoz na nadjezdu ve všech čtyřech jízdních pruzích byl umožněn již od června.

Vsetínský nadjezd je součástí jedné z hlavních silnic, která přivádí silniční dopravu ze státní silnice do města. Za téměř čtyři desítky let používání se již dostal do špatného stavebního stavu a vyžadoval rekonstrukci. Podle předpokladů se jeho životnost nyní prodloužila o několik desítek let.

Související témata:

Výběr článků

Načítám