Článek
A s jakými pocity odjížděl z úspěšné zlínské premiéry, která proběhla 13. října? „Člověk by rád řekl, že s pocitem dobře vykonané práce, ale pravdou je, že člověk odjížděl s vědomím, že ho druhý den čeká další inscenace a on nestíhal přípravu – takže místo pohody stres, ale to toto povolání sebou nese,“ říká Pavel Khek, který v současné době působí na postu uměleckého šéfa Městského divadla v Mladé Boleslavi.
Tak jako tak mu prý zlínské divadlo přirostlo k srdci, rád se sem vracívá. „Ve Zlíně se mi dělá dobře. Zatím pokaždé. Příprava byla intenzivní a zahrnovala i prázdninové vymýšlení nástrojů a shánění bizoní kůže na velký buben,“ dodal.
Už předtím tady režíroval inscenace Kdo je tady ředitel? (za kterou byl v sezóně 2011 – 2012 oceněn cenou Aplaus za divácky nejoblíbenější představení sezóny), Ženitba a Krása na scéně.
„Takže Sen noci svatojánské – to už opravdu není náhoda, ale důkaz, že se sem člověk chce vracet,“ tvrdí mladý režisér, kterého i v této sezóně čeká fůra práce. Od 15. října zkouší Manon Lescaut, potom by měl režírovat Přelet nad kukaččím hnízdem, ale také hru o Arthuru Rimbaudovi a Paulu Verlainovi Úplné zatmění, zatímco na konci sezóny ho čeká režie další slavné hry Williama Shakespeara Zkrocení zlé ženy.
A na kterou práci či divadlo s nostalgií či radostí rád vzpomíná? „Nostalgii si trochu zakazuji, ale když jsem mimo Zlín, tak si stýskám právě po zlínském divadle - a dávám jej za příklad,“ uzavřel Pavel Khek.

Luděk Randár a Eva Daňková v inscenaci Sen noci svatojánské.

Zdeněk Lambor v inscenaci Sen noci svatojánské.

Radovan Král v inscenaci Sen noci svatojánské.